Egyébként az azonos megoldáshoz gratulálok, ez nekem is tetszik, de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok. Üdv.: ibalog |
||||
ibalog :: 2007. márc 7. 20:21 :: |
|
|
||||
zeger :: 2007. márc 6. 10:32 :: |
Üdv: ibalog |
||||
ibalog :: 2007. márc 5. 23:39 :: |
Visszatérve az önindító témára: - A pilisvörösvári motor műhely közreműködésével elkészült a generátor közdarab (HGábor nyomán), Az övét behegesztették, amihez totál szét kellett volna szerelnem a motort, úgyhogy én házilagosan csavarozással rögzítettem a blokkhoz a közdarabot. Némi kézimunkára azért szükség volt, mert a méretek nem mindenben stimmeltek. - Innentől kezdve már csak idő kérdése volt, hogy mikor "költözik" vissza a blokk a vázba. - Jó nagyot szívtam vele, mert egyedül voltam és mint tudjuk a komplett blokk nem két kiló. Ezzel és az esetlenségemmel persze rendesen lenyúztam a festéket a váz egyes helyeiről, ami azért érintett igen rosszul, mert a váz szinterezett, vagy legalábbis valami műanyag bázisú festék van rajta. Sokadik próbálkozásra derült ki, hogy a motor nem fog a helyére menni, mert a magasított olajteknő miatt egyszerűen nem fér be. Szóval lehetett szétszedni a (már működő) blokkot. Vissza rá az eredeti olajteknő –mégsem akartam nyitott blokkot pakolgatni, meg az olajszűrő+szivattyút is kímélni akartam)- motor helyére beemel –ez most már "simán" ment- majd olajteknő leszerel, és a magasított olajteknő visszarak. Ami azért nem ugyanaz, mint ezt a műveletet a motortartó állványon elvégezni, fejtetőre állított motoron. - A blokkal nem is igazán volt több gondom. - Jöhetnek a többiek. Bowdenek, spirál, vezetékek, stb... Közben persze ki kellett építeni az önindítónak megfelelő kapcsolásokat is. Utolsónak a tank. Probléma: A tank felül a generátor tetejére, legalábbis az elektromos kivezetések tetejére. Kivezetések kapocssor leszerel, átalakít. Tank még mindig a generátoron ül. (Állítólag M 72-es tankom van, ezért, de egyébként mindegy.) A tank hátsó felét megemeltem a gumi-közdarabbal. A benzincsap sem fér el a generátortól rendesen, el kellett fogatni. Új benzincsövek. - A légszűrőknek átmeneti megoldásként vettem 2 sportlégszűrőt, mert minél hamarabb "ülni" szerettem volna már a motoron, és megfelelő légszűrőházat sehol nem kaptam. (Majd csinálok valamit a régi akkumulátor helyére.) - Megvettem az új akkumulátort. 20 Ah, 200 A indító áram. Ez elég lesz. Helyet meg szorítunk neki valahol, mert a régi helyére persze nem fér ez el. (mindegy ezzel ráérünk.) - Minden a helyére került, bár a generátort meghajtó fogaskerék a mai napig nem készült el. Ha töltés nélkül is, de fog menni a motor. Megy is. - Amíg vártam az alkatrészekre persze kitakarítottam a kapcsolókat. Stb… Első szubjektív vélemény: Talán az elektronikus gyújtásnak, talán másnak köszönhetően az alapjárat majdnem tökéletes. Úgy húz a motor, olyan „elemi erővel” megy hogy az le nem írható. A különleges –vagy inkább csak más- kuplungnak köszönhetően olyan lágyan lehet vele indulni és finoman csúsztatni, mint még soha. Ettől függetlenül nem csúszik, határozottan zár és old. A motor teljes nyomatéka mellett sem csúszik meg. Az eddig is jól működő sebváltó nem romlott el, úgyhogy itt sincs hiba. És persze ami a legfontosabb: Nem kell rugdosni (bár most úgy is könnyen indul). Tekerés a kulcson és minden rendben, ketyeg a motor. HGábor kipróbálta, és ….(de ez talán Tőle hitelesebb lesz. Szóval irígykedik.) Ekkor még egy autó akkumulátor csücsült az utas-ülésen, de másnapra már a kiszemelt akkumulátor vigyázott a helyén. Ami problémám még van: - Generátor fogaskerék még nem készült el, így hosszabb útra még nem tudok vele menni. Vizsgáztatni is csak ezzel együtt akarom. (Sajna lejárt a műszaki.) - A gyújtáskapcsoló rögzítése kicsit igénytelen, a légszűrőházzal együtt akarok oda építeni valamit, de nem ez lesz az első dolgom. - Az elektronikus gyújtás úgy fest egy kicsit nagyobb, mint a régi volt, mert a fedele nem megy a helyére. Ide ki kell találni „valamit”. - A felrakott feszültség szabályozó és a visszajelző áramkörök nem illenek össze, ezt meg kell oldanom valahogy. - A generátor diódáinak hűtőventillátora „szabadon” van, mert a záró kupak nem fér el az önindítótól. Egyebekben a 12 V-nak „köszönhetően” a világítás már-már tökéletes. Tényleg jó fénye van a lámpának. Csak úgy összefoglalóan mi került a motorba beszerelésbe mióta megvettem (zárójelben az árak) - elektronikus gyújtás (14800) - K68 karburátorok (7500 –ne tévesszen meg senkit Ukrajnában vettem) - Karburátor közdarab (nem emlékszem) - Új kuplungszerkezet, átalakított lendkerék (nincs ára, vagy ha van, nem leírható) - Önindító (8000 használt P126) - Sportlégszűrők (2*3400) - Duda (2100) - Izzők, vezetékek, fesz.szabályzó (mit tudom én, volt) - Generátor (14000) - Olajteknő (7300) - Generátor fogaskerék (ami készül, 10000) - Generátor közdarab (6000) - Kuplung kinyomó csapágy (nem tudom) - Oldaltámasz (3500) - Akkumulátor (10500) - Gyújtáskapcsoló (azt hiszem Dácia, volt) - Új foncsor a lámpába (azt hiszem Skoda, volt) Hát nagyjából ennyi, bár egy-két dolgot biztosan kihagytam Remélem hamarosan elkészül a fogaskerekem és az idényből még hátralévő szabad napjaimat Ural-ozással tölthetem. Vissza van még, hogy a régi légszűrőház maradványait esztétikusan eltüntessem. Esetleg a blokk többi részét is „optikailag” tuningoljam, mert nagyon ronda. Szüksége lesz valószínűleg a kuplung szétszerelésére és egy új belső elkészítésére a szerzett tapasztalatok alapján. Működésben nem fog változni semmi, annyira jó, de egy-két méretezési problémát még ki kell küszöbölni még. Ebben az esetben van esély arra, hogy több "ilyen" kuplungot is csináljunk. Ha valaki ki szeretné próbálni, keressen meg. (Képeket a Képtár-ban találhattok) |
||||
zeger :: 2003. aug 24. 17:03 :: |