![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
Pro-vill kft. :: 2009. máj 19. 10:39 :: | ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
joco49 :: 2008. nov 12. 19:51 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. ápr 21. 10:11 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
- Hol az alvázszám? - ITT - - Motorszám? - Az itt. válaszoltam - - Köszönöm, fáradjon a kasszához, majd szólítják Szó szerintem az átütés azzal nincs gond, csak le kell csiszolni a régit, és mielőtt beütöd az újat, kell néhány próba, gyakorlásnak... |
||||
![]() |
![]() |
orifab :: 2007. ápr 20. 6:56 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. márc 11. 20:42 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
![]() (M61-M67 blokkcsere, amíg M67 el nem készül, de ez egy teljesen másik történet) ![]() |
||||
![]() |
![]() |
S_ógor :: 2007. márc 9. 20:00 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
![]() |
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. márc 9. 18:58 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. márc 9. 18:57 :: | ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. márc 9. 18:57 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
VAn egy M61-es is(blokk) az jó, abban is másik kuplung van, nem én csináltam , csak mikor szétszedtem akkor láttam meg. Furcsa volt a kétujjas, mégis rendesen fogó kuplung. Mikor megláttam akkor értettem meg. Az M61-esem működőképes, de nem komplett, ezt még papír nélkül vettem. Érdemes lenne a számokat átraknom, de semmim sincs hozzá... Tudod-e hol lehet kuplungba való csavarokat szerezni? Szóval komlyan gondolom, beszélhetünk a részletekről. (Mit adsz, mennyiért, nekem mit kell vennem stb....) Köszi mégegyszer |
||||
![]() |
![]() |
S_ógor :: 2007. márc 9. 17:36 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
A rövid fogalmazás tette kétértelművé a mondandómat. Már belevágtam a motorom olajfolyásának megszüntetésébe, de az egész motorral még most ismerkedem. Az egész tényleges utam a géppel talán, ha három kilóméter volt, mert akkor már csorgott a nadrágszáramból az olaj, tehát ezt mindenképpen ki kell javítani. A merészebb , nagy munkával járó általad végzett átalakítás tetszik , de még csak gondolati szinten. Most szétszedtem, amit látok átnézem ,megtakarítom, ha kell kicserélem, -ismerkedem- ! Jön a jóidő, motoroni kellene, tehát eltéve, érlelődésre a nagyobb átalakítás. Persze tudom ennek most már nem lesz vége, de ezért kezdtem újra húsz éves szünet után! Így bővebben már nem is mondok ellent magamnak ugye? Üdv.: ibalog |
||||
![]() |
![]() |
ibalog :: 2007. márc 8. 19:42 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. márc 8. 14:31 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
S_ógor :: 2007. márc 8. 13:25 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
a lényeg hogy egy 353W wartburg kuplung szerkezete majdnem teljesen jó az Uralba. Ki kell szedni a bordás tengelyre illeszkedő részt. (Le kell esztergálni, illetve vágni.) Kell csinálni e helyett egy másikat, ami az Ural nyelestengeléyre illeszkedik (ez a legmackósabb melő, eszterga, marógép körasztal meg egy pár más dolog kell hozzá. Aztán az egészet összerakni. Mivel a kuplung szerkezet kisebb, de a nyeles tengelyre illeszkedő persely nagyobb ezért a lendkerék 6 db csöcséből (amire a zárólemez kerül 4 mm-et le kell vágni. Persze a méretazonosság fontos, tehát ezt is érdemes géppel csinálni. Mondjuk körasztalon. De sima marószerszám nem viszi, mert edzett. Én gyorsvágó koronggal csináltam. Kicsi menet javítás. Aztán mehet az egész be a motortba. Jelenleg, ha emlékeim nem csalnak 3 db ilyen kuplung "utazik" motorokban itthon. A W kuplung szinte ingyen van, persze a végén új ferodol kerül rá, de azis cs 1200 Ft, max 2000. A többi csak azon múlik van-e gépműhelyhez hozzáférésed.... Üdv: E.Z. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. márc 8. 12:44 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
Legyélszíves foglald nekem össze pár mondatban az új kuplung-projektet! (mit kell beszereznem, mit kell csináltatnom stb...) Előre is köszönöm a segítséged! ![]() (önindító nélkül) |
||||
![]() |
![]() |
S_ógor :: 2007. márc 8. 12:28 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
![]() Már belevágtam, asztalon a gép ![]() .. de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok. ![]() Na mindegy. A kispolski önindítóját egyébként szinte az Uralhoz tervezték, mert 2.25 modulos a fogaskereket az Ural lendkerekének külső átmérője (a fogaskoszorú fejköre) ha jól emlékszem 225 mm, azaz pont egy 98 fogú 2.25 modulos fogaskoszorút kell csinálni. És a forgásiránya is tökéletes, arról nem beszélve, hogy egy kb 650 ccm-es motort indít be, tehát teljesítményben is passzol. És tényleg passzol. Na de ez már részletkérdés. |
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. márc 8. 9:42 :: | ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() | ||
Egyébként az azonos megoldáshoz gratulálok, ez nekem is tetszik, de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok. Üdv.: ibalog |
||||
![]() |
![]() |
ibalog :: 2007. márc 7. 20:21 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
|
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2007. márc 6. 10:32 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
Üdv: ibalog |
||||
![]() |
![]() |
ibalog :: 2007. márc 5. 23:39 :: | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() | ||
Visszatérve az önindító témára: - A pilisvörösvári motor műhely közreműködésével elkészült a generátor közdarab (HGábor nyomán), Az övét behegesztették, amihez totál szét kellett volna szerelnem a motort, úgyhogy én házilagosan csavarozással rögzítettem a blokkhoz a közdarabot. Némi kézimunkára azért szükség volt, mert a méretek nem mindenben stimmeltek. - Innentől kezdve már csak idő kérdése volt, hogy mikor "költözik" vissza a blokk a vázba. - Jó nagyot szívtam vele, mert egyedül voltam és mint tudjuk a komplett blokk nem két kiló. Ezzel és az esetlenségemmel persze rendesen lenyúztam a festéket a váz egyes helyeiről, ami azért érintett igen rosszul, mert a váz szinterezett, vagy legalábbis valami műanyag bázisú festék van rajta. Sokadik próbálkozásra derült ki, hogy a motor nem fog a helyére menni, mert a magasított olajteknő miatt egyszerűen nem fér be. Szóval lehetett szétszedni a (már működő) blokkot. Vissza rá az eredeti olajteknő –mégsem akartam nyitott blokkot pakolgatni, meg az olajszűrő+szivattyút is kímélni akartam)- motor helyére beemel –ez most már "simán" ment- majd olajteknő leszerel, és a magasított olajteknő visszarak. Ami azért nem ugyanaz, mint ezt a műveletet a motortartó állványon elvégezni, fejtetőre állított motoron. - A blokkal nem is igazán volt több gondom. - Jöhetnek a többiek. Bowdenek, spirál, vezetékek, stb... Közben persze ki kellett építeni az önindítónak megfelelő kapcsolásokat is. Utolsónak a tank. Probléma: A tank felül a generátor tetejére, legalábbis az elektromos kivezetések tetejére. Kivezetések kapocssor leszerel, átalakít. Tank még mindig a generátoron ül. (Állítólag M 72-es tankom van, ezért, de egyébként mindegy.) A tank hátsó felét megemeltem a gumi-közdarabbal. A benzincsap sem fér el a generátortól rendesen, el kellett fogatni. Új benzincsövek. - A légszűrőknek átmeneti megoldásként vettem 2 sportlégszűrőt, mert minél hamarabb "ülni" szerettem volna már a motoron, és megfelelő légszűrőházat sehol nem kaptam. (Majd csinálok valamit a régi akkumulátor helyére.) - Megvettem az új akkumulátort. 20 Ah, 200 A indító áram. Ez elég lesz. Helyet meg szorítunk neki valahol, mert a régi helyére persze nem fér ez el. (mindegy ezzel ráérünk.) - Minden a helyére került, bár a generátort meghajtó fogaskerék a mai napig nem készült el. Ha töltés nélkül is, de fog menni a motor. Megy is. - Amíg vártam az alkatrészekre persze kitakarítottam a kapcsolókat. Stb… Első szubjektív vélemény: Talán az elektronikus gyújtásnak, talán másnak köszönhetően az alapjárat majdnem tökéletes. Úgy húz a motor, olyan „elemi erővel” megy hogy az le nem írható. A különleges –vagy inkább csak más- kuplungnak köszönhetően olyan lágyan lehet vele indulni és finoman csúsztatni, mint még soha. Ettől függetlenül nem csúszik, határozottan zár és old. A motor teljes nyomatéka mellett sem csúszik meg. Az eddig is jól működő sebváltó nem romlott el, úgyhogy itt sincs hiba. És persze ami a legfontosabb: Nem kell rugdosni (bár most úgy is könnyen indul). Tekerés a kulcson és minden rendben, ketyeg a motor. HGábor kipróbálta, és ….(de ez talán Tőle hitelesebb lesz. Szóval irígykedik.) Ekkor még egy autó akkumulátor csücsült az utas-ülésen, de másnapra már a kiszemelt akkumulátor vigyázott a helyén. Ami problémám még van: - Generátor fogaskerék még nem készült el, így hosszabb útra még nem tudok vele menni. Vizsgáztatni is csak ezzel együtt akarom. (Sajna lejárt a műszaki.) - A gyújtáskapcsoló rögzítése kicsit igénytelen, a légszűrőházzal együtt akarok oda építeni valamit, de nem ez lesz az első dolgom. - Az elektronikus gyújtás úgy fest egy kicsit nagyobb, mint a régi volt, mert a fedele nem megy a helyére. Ide ki kell találni „valamit”. - A felrakott feszültség szabályozó és a visszajelző áramkörök nem illenek össze, ezt meg kell oldanom valahogy. - A generátor diódáinak hűtőventillátora „szabadon” van, mert a záró kupak nem fér el az önindítótól. Egyebekben a 12 V-nak „köszönhetően” a világítás már-már tökéletes. Tényleg jó fénye van a lámpának. Csak úgy összefoglalóan mi került a motorba beszerelésbe mióta megvettem (zárójelben az árak) - elektronikus gyújtás (14800) - K68 karburátorok (7500 –ne tévesszen meg senkit Ukrajnában vettem) - Karburátor közdarab (nem emlékszem) - Új kuplungszerkezet, átalakított lendkerék (nincs ára, vagy ha van, nem leírható) - Önindító (8000 használt P126) - Sportlégszűrők (2*3400) - Duda (2100) - Izzők, vezetékek, fesz.szabályzó (mit tudom én, volt) - Generátor (14000) - Olajteknő (7300) - Generátor fogaskerék (ami készül, 10000) - Generátor közdarab (6000) - Kuplung kinyomó csapágy (nem tudom) - Oldaltámasz (3500) - Akkumulátor (10500) - Gyújtáskapcsoló (azt hiszem Dácia, volt) - Új foncsor a lámpába (azt hiszem Skoda, volt) Hát nagyjából ennyi, bár egy-két dolgot biztosan kihagytam Remélem hamarosan elkészül a fogaskerekem és az idényből még hátralévő szabad napjaimat Ural-ozással tölthetem. Vissza van még, hogy a régi légszűrőház maradványait esztétikusan eltüntessem. Esetleg a blokk többi részét is „optikailag” tuningoljam, mert nagyon ronda. Szüksége lesz valószínűleg a kuplung szétszerelésére és egy új belső elkészítésére a szerzett tapasztalatok alapján. Működésben nem fog változni semmi, annyira jó, de egy-két méretezési problémát még ki kell küszöbölni még. Ebben az esetben van esély arra, hogy több "ilyen" kuplungot is csináljunk. Ha valaki ki szeretné próbálni, keressen meg. (Képeket a Képtár-ban találhattok) |
||||
![]() |
![]() |
zeger :: 2003. aug 24. 17:03 :: | ![]() |