S_ógor: Igen, rednben vannak.

Előzmény:


zeger :: 2007. márc 9. 18:57 ::





S_ógor: Ez most egy kicsit tömény volt. Nem egészen világos, hogy mid van és hová akarsz eljutni. Ha részletesebben akarod, írj emailt, vagy havj fel! Szerintem az elérhetőségeim rendben vannak, de mindjárt ellenőrzöm. Üdv: E.Z.

Előzmény:


zeger :: 2007. márc 9. 18:57 ::




zeger: Komolyan gondolom, az M67-es blokkom jelenleg szar (dehogy sz@r annak legalább van tartása, ), lötyög, kotyog folyik stb...
VAn egy M61-es is(blokk) az jó, abban is másik kuplung van, nem én csináltam , csak mikor szétszedtem akkor láttam meg. Furcsa volt a kétujjas, mégis rendesen fogó kuplung. Mikor megláttam akkor értettem meg. Az M61-esem működőképes, de nem komplett, ezt még papír nélkül vettem. Érdemes lenne a számokat átraknom, de semmim sincs hozzá...
Tudod-e hol lehet kuplungba való csavarokat szerezni?

Szóval komlyan gondolom, beszélhetünk a részletekről.
(Mit adsz, mennyiért, nekem mit kell vennem stb....)
Köszi mégegyszer

Előzmény:


S_ógor :: 2007. márc 9. 17:36 ::




zeger: Helló!
A rövid fogalmazás tette kétértelművé a mondandómat.
Már belevágtam a motorom olajfolyásának megszüntetésébe, de az egész motorral még most ismerkedem. Az egész tényleges utam a géppel talán, ha három kilóméter volt, mert akkor már csorgott a nadrágszáramból az olaj, tehát ezt mindenképpen ki kell javítani. A merészebb , nagy munkával járó általad végzett átalakítás tetszik , de még csak gondolati szinten. Most szétszedtem, amit látok átnézem ,megtakarítom, ha kell kicserélem, -ismerkedem- ! Jön a jóidő, motoroni kellene, tehát eltéve, érlelődésre a nagyobb átalakítás. Persze tudom ennek most már nem lesz vége, de ezért kezdtem újra húsz éves szünet után!
Így bővebben már nem is mondok ellent magamnak ugye?
Üdv.: ibalog

Előzmény:


ibalog :: 2007. márc 8. 19:42 ::




S_ógor: Ha komolyan gondolod még talán alapanyagom is van hozzá.

Előzmény:


zeger :: 2007. márc 8. 14:31 ::




zeger: Köszönöm

Előzmény:


S_ógor :: 2007. márc 8. 13:25 ::




S_ógor: hát csináltam már ilyent néhányat.
a lényeg hogy egy 353W wartburg kuplung szerkezete majdnem teljesen jó az Uralba. Ki kell szedni a bordás tengelyre illeszkedő részt. (Le kell esztergálni, illetve vágni.) Kell csinálni e helyett egy másikat, ami az Ural nyelestengeléyre illeszkedik (ez a legmackósabb melő, eszterga, marógép körasztal meg egy pár más dolog kell hozzá. Aztán az egészet összerakni.
Mivel a kuplung szerkezet kisebb, de a nyeles tengelyre illeszkedő persely nagyobb ezért a lendkerék 6 db csöcséből (amire a zárólemez kerül 4 mm-et le kell vágni. Persze a méretazonosság fontos, tehát ezt is érdemes géppel csinálni. Mondjuk körasztalon. De sima marószerszám nem viszi, mert edzett. Én gyorsvágó koronggal csináltam. Kicsi menet javítás. Aztán mehet az egész be a motortba. Jelenleg, ha emlékeim nem csalnak 3 db ilyen kuplung "utazik" motorokban itthon.
A W kuplung szinte ingyen van, persze a végén új ferodol kerül rá, de azis cs 1200 Ft, max 2000. A többi csak azon múlik van-e gépműhelyhez hozzáférésed....
Üdv: E.Z.

Előzmény:


zeger :: 2007. márc 8. 12:44 ::




zeger: Hello zeger!
Legyélszíves foglald nekem össze pár mondatban az új kuplung-projektet! (mit kell beszereznem, mit kell csináltatnom stb...) Előre is köszönöm a segítséged!
(önindító nélkül)

Előzmény:


S_ógor :: 2007. márc 8. 12:28 ::





ibalog: icsit nehezen értem. mintha némi ellentmondást vélnék felfedezni mondandóüdban.
Már belevágtam, asztalon a gép
.. de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok.

Na mindegy. A kispolski önindítóját egyébként szinte az Uralhoz tervezték, mert 2.25 modulos a fogaskereket az Ural lendkerekének külső átmérője (a fogaskoszorú fejköre) ha jól emlékszem 225 mm, azaz pont egy 98 fogú 2.25 modulos fogaskoszorút kell csinálni. És a forgásiránya is tökéletes, arról nem beszélve, hogy egy kb 650 ccm-es motort indít be, tehát teljesítményben is passzol. És tényleg passzol.
Na de ez már részletkérdés.

Előzmény:


zeger :: 2007. márc 8. 9:42 ::




zeger: Már belevágtam, asztalon a gép.
Egyébként az azonos megoldáshoz gratulálok, ez nekem is tetszik, de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok.
Üdv.: ibalog

Előzmény:


ibalog :: 2007. márc 7. 20:21 ::




ibalog: Hát nézd, ez technikailag ugyanaz a amegoldás, mint amit mi csináltunk meg. Szinte szóról szóra. Persze, ha összeszámolnánk mennyibe is került enkem valószínű sokkal több jönne ki, mint amit az árcédula takar. Bár őszintén ha a konkrét naygam,ennyiséget és vásárolt cuccokat számolom nekem sincs 20 ezernél többe. Merthogy azért barkácsolni itt is kell rendesen. ugye kell furogatni egy kicsit a blokkot meg ne feledkezz el róla, hogy ehhez is 12V-os rendszer kell. a fénykép is 12V-os generátort mutat, tehát azt is kalkuláld be. Egyébként ahogy látom korrekt megoldás. Nem túl szép, mert véleményem szerint kicsit bumfordi az önindító (na a kis polskié sem sokkal szebb) a tartókonzol elég egyszerű. Amit mi még hozzátettünk (és ez a 20-asban benne volt), hogy másik kuplungszerkezetet építettünk, ami azért előnyös volt. egyébkétn sok sikert, ha belevágsz. E.Z.

Előzmény:


zeger :: 2007. márc 6. 10:32 ::




zeger: Bocs, mint kezdő, de nézd meg! Önindító szett! http://stores.ebay.de/KMZ-Dnepr-Shop_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ0QQftidZ2QQpZ5QQtZkm
Üdv: ibalog

Előzmény:


ibalog :: 2007. márc 5. 23:39 ::




Hát az oldaltámaszba beletörött a bicskám, illetve a hegesztő pálcám volt túl vékony. Ezért aztán ebből vásárlás lett. Majosházán vettem egy oldaltámaszt, amit nagyobb munka nélkül sikerült a motorra szerelnem.
Visszatérve az önindító témára:
- A pilisvörösvári motor műhely közreműködésével elkészült a generátor közdarab (HGábor nyomán), Az övét behegesztették, amihez totál szét kellett volna szerelnem a motort, úgyhogy én házilagosan csavarozással rögzítettem a blokkhoz a közdarabot. Némi kézimunkára azért szükség volt, mert a méretek nem mindenben stimmeltek.
- Innentől kezdve már csak idő kérdése volt, hogy mikor "költözik" vissza a blokk a vázba.
- Jó nagyot szívtam vele, mert egyedül voltam és mint tudjuk a komplett blokk nem két kiló. Ezzel és az esetlenségemmel persze rendesen lenyúztam a festéket a váz egyes helyeiről, ami azért érintett igen rosszul, mert a váz szinterezett, vagy legalábbis valami műanyag bázisú festék van rajta. Sokadik próbálkozásra derült ki, hogy a motor nem fog a helyére menni, mert a magasított olajteknő miatt egyszerűen nem fér be. Szóval lehetett szétszedni a (már működő) blokkot. Vissza rá az eredeti olajteknő –mégsem akartam nyitott blokkot pakolgatni, meg az olajszűrő+szivattyút is kímélni akartam)- motor helyére beemel –ez most már "simán" ment- majd olajteknő leszerel, és a magasított olajteknő visszarak. Ami azért nem ugyanaz, mint ezt a műveletet a motortartó állványon elvégezni, fejtetőre állított motoron.
- A blokkal nem is igazán volt több gondom.
- Jöhetnek a többiek. Bowdenek, spirál, vezetékek, stb... Közben persze ki kellett építeni az önindítónak megfelelő kapcsolásokat is. Utolsónak a tank. Probléma: A tank felül a generátor tetejére, legalábbis az elektromos kivezetések tetejére. Kivezetések kapocssor leszerel, átalakít. Tank még mindig a generátoron ül. (Állítólag M 72-es tankom van, ezért, de egyébként mindegy.) A tank hátsó felét megemeltem a gumi-közdarabbal. A benzincsap sem fér el a generátortól rendesen, el kellett fogatni. Új benzincsövek.
- A légszűrőknek átmeneti megoldásként vettem 2 sportlégszűrőt, mert minél hamarabb "ülni" szerettem volna már a motoron, és megfelelő légszűrőházat sehol nem kaptam. (Majd csinálok valamit a régi akkumulátor helyére.)
- Megvettem az új akkumulátort. 20 Ah, 200 A indító áram. Ez elég lesz. Helyet meg szorítunk neki valahol, mert a régi helyére persze nem fér ez el. (mindegy ezzel ráérünk.)
- Minden a helyére került, bár a generátort meghajtó fogaskerék a mai napig nem készült el. Ha töltés nélkül is, de fog menni a motor. Megy is.
- Amíg vártam az alkatrészekre persze kitakarítottam a kapcsolókat. Stb…
Első szubjektív vélemény: Talán az elektronikus gyújtásnak, talán másnak köszönhetően az alapjárat majdnem tökéletes. Úgy húz a motor, olyan „elemi erővel” megy hogy az le nem írható. A különleges –vagy inkább csak más- kuplungnak köszönhetően olyan lágyan lehet vele indulni és finoman csúsztatni, mint még soha. Ettől függetlenül nem csúszik, határozottan zár és old. A motor teljes nyomatéka mellett sem csúszik meg. Az eddig is jól működő sebváltó nem romlott el, úgyhogy itt sincs hiba. És persze ami a legfontosabb: Nem kell rugdosni (bár most úgy is könnyen indul). Tekerés a kulcson és minden rendben, ketyeg a motor.
HGábor kipróbálta, és ….(de ez talán Tőle hitelesebb lesz. Szóval irígykedik.)
Ekkor még egy autó akkumulátor csücsült az utas-ülésen, de másnapra már a kiszemelt akkumulátor vigyázott a helyén.
Ami problémám még van:
- Generátor fogaskerék még nem készült el, így hosszabb útra még nem tudok vele menni. Vizsgáztatni is csak ezzel együtt akarom. (Sajna lejárt a műszaki.)
- A gyújtáskapcsoló rögzítése kicsit igénytelen, a légszűrőházzal együtt akarok oda építeni valamit, de nem ez lesz az első dolgom.
- Az elektronikus gyújtás úgy fest egy kicsit nagyobb, mint a régi volt, mert a fedele nem megy a helyére. Ide ki kell találni „valamit”.
- A felrakott feszültség szabályozó és a visszajelző áramkörök nem illenek össze, ezt meg kell oldanom valahogy.
- A generátor diódáinak hűtőventillátora „szabadon” van, mert a záró kupak nem fér el az önindítótól.
Egyebekben a 12 V-nak „köszönhetően” a világítás már-már tökéletes. Tényleg jó fénye van a lámpának.
Csak úgy összefoglalóan mi került a motorba beszerelésbe mióta megvettem (zárójelben az árak)
- elektronikus gyújtás (14800)
- K68 karburátorok (7500 –ne tévesszen meg senkit Ukrajnában vettem)
- Karburátor közdarab (nem emlékszem)
- Új kuplungszerkezet, átalakított lendkerék (nincs ára, vagy ha van, nem leírható)
- Önindító (8000 használt P126)
- Sportlégszűrők (2*3400)
- Duda (2100)
- Izzők, vezetékek, fesz.szabályzó (mit tudom én, volt)
- Generátor (14000)
- Olajteknő (7300)
- Generátor fogaskerék (ami készül, 10000)
- Generátor közdarab (6000)
- Kuplung kinyomó csapágy (nem tudom)
- Oldaltámasz (3500)
- Akkumulátor (10500)
- Gyújtáskapcsoló (azt hiszem Dácia, volt)
- Új foncsor a lámpába (azt hiszem Skoda, volt)
Hát nagyjából ennyi, bár egy-két dolgot biztosan kihagytam
Remélem hamarosan elkészül a fogaskerekem és az idényből még hátralévő szabad napjaimat Ural-ozással tölthetem. Vissza van még, hogy a régi légszűrőház maradványait esztétikusan eltüntessem. Esetleg a blokk többi részét is „optikailag” tuningoljam, mert nagyon ronda. Szüksége lesz valószínűleg a kuplung szétszerelésére és egy új belső elkészítésére a szerzett tapasztalatok alapján. Működésben nem fog változni semmi, annyira jó, de egy-két méretezési problémát még ki kell küszöbölni még. Ebben az esetben van esély arra, hogy több "ilyen" kuplungot is csináljunk.
Ha valaki ki szeretné próbálni, keressen meg.
(Képeket a Képtár-ban találhattok)



zeger :: 2003. aug 24. 17:03 ::