érsekatya: Nem egyszerű kérdést tettél fel.
Ezeknél az öreg uraloknál sokszor az a baj, hogy már szét vannak hajtva, vagy kókány módon vannak javítva. Mikor a motoromat megvettem, teljesen felújítottként volt meghírdetve. A tulaj szerint 4000 volt benne, mármint a felújítás óta. Azóta kb 5000-et mentem vele és a blokkot, váltót, difit, kerekeket teljesen fel kellet újítani. Viszont ismerek olyat, aki egy öregtől vásárolt egy M63-at és rengeteget motorozott, apróbb szereléseken túl nem nagyon kellet hozzányúlni.
Arra vigyáz, hogy a felűjított szó alatt sokan mást és mást értenek. pl. Utólag kiderült, hogy a felújított blokkomnál a fűtengely volt csak megcsinálva (a régi dugókkal és hengerrel lett összeépítve) a hengerfejhez meg hozzá sem nyúltak. Lekopogom, mióta hallgatok a tapasztaltabb kollégákra és lehetőleg jó minőségű alkatrészekre cserélem a széthajtottakat, sok bajom nincs a motorral. Hónapos állás után is 3-4 rúgás után indul és motorozható. Igaz nem sokat megyek vele de 100-150 km-es távra bármikor elmerek indulni vele. Többre azért nem mert nem kényelmes.
Ami az uralnál nagyon nehéz, a jó minőségű alkatszészt beszerezni. Sokszor amit árulnak a gyárban selejtezett cuccok. pl. vettem vezérműfogaskereket és kiderült rosszabb mint amit ki akarok cserélni. (8-as volt szerencsétlenben.)
A lényeg, próbálj minnél kevesebbet szerelt példányhoz hozzájutni, vagy tisztázd mit és milyen alkatrészekkel javítottak.