
|
 |
|
 |
|

|

|

|
|
xPetyax: Hát ez jó kérdés. Szerintem megszívod. Mégpedig a következők miatt: elvben 50 cm3-es jószágra még nem kell rendszám. Ez kb július 1-ig lesz így, ha jól tudom, akkortól az újonnan forgalomba helyezettek már kapnak rendszámot. A használtakkal csak később lesz valami. Plusz ha te azt forgalomba akarod helyezni, mint újat, mert új lesz, akkor az már összeépítés meg mittudoménmi, meg simán bele tudnak kötni az emisszióba, ha másba nem is. Ugyanis 50-es kis vackokat ugyanolyan komolyan vizsgálnak, mint egy nagymotort, ahhoz, hogy típusengedélyt kapjon. Neked persze nem kell típusengedély, mert egyedi, de azt meg nálunk utálják és üldözik a hatóságok, pusztán a mi érdekünkben, jóindulatból.
Szóval, ha mindenképpen ilyesmire adod a fejed, szerintem rakd össze és ha majd a régi cuccokat is elkezdik rendszámozni, mondd azt, hogy ezt már 84-ben összerakta valaki a faluban és attól vetted 400 Ft-ért. Mindenesetre járj utána alaposan, hogy mik a lehetőségek, de szerintem előbb-utóbb úgyis megszívod.
|
|

|
|
 |
UK
:: 2009. jún 6. 16:35
::
:: |

|

|

|

|
|
Sziasztok!
Segítsetek,léci,mert tanácstalan vok
Építnék egy 50ccm-es choppert.
4 ütemű Honda blokk,csepel 125 váz stb
Jól tudom h 50 köbcisekre nem kell átalakítási engedély?
Tehát a hatósági közeg  nem ba*ogathat miatta h mi a fene ez?!
Rendesen megcsinálom,persze nem lesz gány munka,és a biztonságos üzemeltetésnek is meg fog felelni meg a KRESZ előírásoknak is.
Más:ha eljő az idő h rendszámosak lesznak az 50-esek,vajon fog-e kapni v megszívom  ???
|
|

|
|
 |
xPetyax
:: 2009. jún 6. 12:05
::
:: |

|

|

|

|
|
Gondolkodtam melyik topik lenne megfelelő ennek a kis történetnek, de végülis arra jutottam, hogy ez igazi kis Uralon túl történet. Előzményként talán annyit, hogy hétvégi kirándulásunk előtt TZ kérdezte segít e a motorom benzintankján található Ural felirat a közepén lévő kis IMZ emblémával. Szomorú tapasztalataimat így hát megosztottam vele, nem igazán, hisz így a cirill betűs felirat megpillantása után könnyedén beazonosítják a motort, aha, IZS. Tudjátok IMZ=IZS. Sebaj. De hétvégén ennél kacifántosabb történt. Nagymaros. Rév. Kompra várás. Közeledünk a motor felé, ahol kis csoport tanakodik. Egyikük úgy tizenöt centi távolságról szuggerálja a tankon levő feliratot, Hosszasan vizsgálgatja, majd diadalittasan kijelenti: "Aha, mondtam: Dnyepr!"
Az hát! Mi lenne más. Tanultál volna meg hallgatni, ha már az olvasás nem megy. Vagy ciki beismerni, hogy bocs ezt nem értem, nem tanultam már oroszt a suliban.
Dnyepr, Izs, Ural. Egyet fizet hármat kap.
|
|

|
|
 |
UK
:: 2008. szept 1. 12:34
::
:: |

|

|

|

|
|
|
|

|
|
 |
joco49
:: 2008. aug 3. 20:23
::
:: |

|

|

|

|
|
Idézet a 2003-as CX. törvényből, amiben megtalálható a regisztrációs adó kiszámításának módja. A teljes szöveg megtalálható itt, akit esetleg érdekel.
Lehet, hogy értelmi képességeim korlátozottak, de valamiért a k értelmezésénél mindig elakadok.
F = A x (1 - K - k x t/T)
F= fizetendő adó;
A = adótétel (a Melléklet I. részének adókategóriáiban az adott gépjármű motortípusának, hengerűrtartalmának és környezetvédelmi besorolásának megfelelően meghatározott forintban kifejezett összeg);
K = Az adó csökkentésének a táblázat II. oszlopában meghatározott mértéke, amely a gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam alapján az adócsökkentő mértékek alkalmazása tekintetében az utolsó előtti időszakra vonatkozik;
k = A gépjármű forgalomba helyezésétől számított időtartam utolsó időszakára irányadó, a táblázat II. oszlopában meghatározott mérték csökkentve a "K" mértékével;
T = Az adóigazgatási eljárás kezdetének hónapját magában foglaló, a táblázat I. oszlopában meghatározott időtartamon belüli hónapok száma;
t = a gépjármű forgalomba helyezésétől számított hónapok száma csökkentve a "K" adócsökkentő mértékhez tartozó, a táblázat I. oszlopa szerinti, felső korlátként megállapított hónapok számával.
|
|

|
|
 |
UK
:: 2008. aug 1. 11:11
::
:: |

|
|
|
 |
|
 |
|
|