ural












Belép
Regisztráció
Keresés:




Ural.HU » Fórum » Vásárlás, szervízelés » Javítási kézikönyv

« »




Sziasztok!
Itt van egy link az M72 gépkönyvéhez (1954-es kiadás), ami orosz nyelvű. Lehet, hogy erre sokaknak szüksége lehet. A szocimotoros.hu oldalról származik, ahova Füzesi Viktor rakta fel, én csak megláttam, azt gondoltam ide is elkél egy link hozzá (ha még nem fedeztétek volna fel...): http://www.szocimotoros.hu/download/uralm72gepkonyv.zip

Üdv



stalker :: 2009. szept 16. 19:09 :: ::





sziasztok.engem erdekelne a jupiter 4-es elso es hatso tellojanak a toltesi adatai eloreis koszonom



masilevi :: 2009. aug 20. 11:29 :: ::




Egyed Laci: A részletekről halhatnánk esetleg?
Típus, hogy találtál rá, kié volt (nem a név inkább az ember fontos), előélet, stb?

Előzmény: Egyed Laci Az egész párbeszéd: 3db hozzászólás


Sz.J. :: 2009. aug 19. 21:04 :: ::




Egyed Laci:szia..nekem van tuti magyar honvédségi..kb 600 oldalas..fénymásoltattam belőle 3-at..3800 volt, ha kérsz kapsz egyet..0620/9740520

Előzmény: Egyed Laci Az egész párbeszéd: 3db hozzászólás


jene67 :: 2009. aug 19. 19:00 :: ::




Helló mindenkinek!
Nem rég sikerült vennem 1 igen jó állapotú uralt igazából csak rá kell ülni és menni vele de sajnos nem igazán értek ezekhez a régi gépekhez. igen nagy szükségem lenne 1 magyar nyelvű gépkönyvre, üzemeltetési leírásra. Sajnos csak oroszt valami más szláv nyelven és németül találtam. Esetleg nem tudna valaki kisegíteni 1 magyarral bármilyen formátumúval az se zavar ha kézzel írott csak használható legyen.

Válasz: Sz.J. jene67 Az egész párbeszéd: 3db hozzászólás


Egyed Laci :: 2009. aug 19. 18:13 :: ::




Helló Kutasi Balázs
érdekelne az Ural szerelési könyv,hogyan tudjuk leboltolni?



Mujzi :: 2009. márc 4. 7:57 :: ::




Helló!
Épp most dolgozok egy izs 56 on és hiányzik a bővített villamossági rajza. Megköszönném ha valaki eljuttatná nekem a pappjozsef56@citromail.hu-ra.
Előre is köszi. kellemes ünnepeket!



joci56 :: 2008. dec 23. 11:58 :: ::




ami azt illeti nem egy garázs méretű kis műhelyben dolgozok csak nem akartam nekiesni vágóval nagykalapáccsal mert volt aki azt mondta,hogy menetesen vannak benne. ami a méreteket illet van neki szórása rendesen.



frigo :: 2008. dec 10. 14:46 :: ::





frigo: Az Uralé

Előzmény: frigo


Sz.J. :: 2008. dec 9. 21:29 :: ::




Sz.J.: Ok,ok, nekem is meg lett oldva gyártatott csapokkal, de mit kezd vele egy ember akinek se eszköze se semmije. /más kérdés hogy nekem a gyártatott csapokra C10-es anayagot mondtak a börzén, melytől a hajam égnek állt, ill. eredetileg sem C45 volt, más kérdés, hogy tényleg könnyebb beszerezni/

Ráadásul a beírt méretek is erősen szórnak, tehát mondhatni minden lendkeréknél más és más.

Előzmény: Sz.J.


Rubi :: 2008. dec 9. 8:13 :: ::




kösz a hozzászólásokat kiválasztom a legberágottab csapot és azon kísérletezem,Más mejik járgány dugattyucsapszege passzol a gyári dugattyúba előre is kösz

Válasz: Sz.J.


frigo :: 2008. dec 8. 22:04 :: ::




Gratulálok! Mindenki szereli főtengelyt szét-össze, meg rak be mindenféle dugattyút, meg csinál önindítót meg Suzuki generátort meg mindent, de 6 db csap kicserélése már meghaladja a képességeket?
Elmondom én hogyan csinálom: mióta elfogyott a gyári csap egy jó képességű esztergályossal csináltatom azokat is. A gyári csapnál 12 + 0,045-0,06 mm az illesztés, a gyakorlatban a legalább 0,05 átfedés vált be, mivel a lyukak is használtak. Anyagául C45 szénacélt választottam, mert ezt könnyű beszerezni, megmunkálni és edzeni. Könnyen elérhető 55-58 HRC keménység, jó kopásállósággal párosulva. Megeresztést nem tartottam szükségesnek mivel kicsik a méretek, rövid a csap, valamint tőben ahol elvileg eltörhet már nincs furat sem. Természetesen lehet spécibb anyagból is csinálni K1,GO-4, BCMO3/4 stb. ha van aki szakszerűen megmunkálja. Az első sorozatot még eredeti M8X1-es menettel készíttettem de a mostani széria már sima M8-as. Ehhez lehet venni bkny. sf. rm. (A2-A4: ezek nem égnek/rohadnak bele a menetbe) vagy edzett acél csavart, ezeket jól meg lehet húzni, de lehet a hagyományos hornyolt fejűt is használni. Rögzítésükre a hagyományos pontozást alkalmazom úgy hogy a bkny. csavar fejének peremét 1 ponton behajtás előtt picit bereszelem vagy fűrészlappal bevágom, ide megy majd a pontozás.
A régi csapokat egy kb. 200 mm-es 1/2"-os vízvezeték cső (Ezt satuba fogom) és egy kúpos végű kb. 20x200-as köracél és egy 1 kg-os lakatoskalapács segítségével ütöm ki.
Az új csapokat egy köracélból készült célszerszámmal ütöm be, aminek a hossztengelyében 12,5 mm-es furat van olyan mélyen amennyire a csapoknak ki kell állniuk a lendkerékből. De előtte a lendkereket hideg villanyrezsóra téve (Majd azt természetesen bekapcsolva ) lassan felmelegítem, (Nehogy elhúzódson a gyors melegítéstől) addig míg a ráköpött nyál fel nem forr rajta. (Mert 100-120 C foknál még biztos hogy nem lágyul ki a lendkerék anyaga már ha egyáltalán hőkezelve van...)

Válasz: Rubi


Sz.J. :: 2008. dec 8. 21:35 :: ::




frigo: A régi lendítő kereket tedd a pad alá, és vegyél egy még jó állapotban lévő bontottat.

Előzmény: frigo Az egész párbeszéd: 5db hozzászólás


vcsabi :: 2008. dec 6. 20:16 :: ::




zeger: Teljesen igazad van. Próbálkoztam én is vele. Vesz az ember eredeti csapokat, de hát jó orosz, ukrán szokás szerint azok illesztése nem passzol a lendkerékben találhatókhoz. Egyébként nem csak az illesztés hanem sokszor az alapanyag és annak hőkezelése sem megfelelő.
De ha esetleg még is sikeres a beszerzés, akkor még mindig ott van a pontos besajtolási méret.

Előzmény: zeger Az egész párbeszéd: 5db hozzászólás


Rubi :: 2008. dec 6. 15:48 :: ::




frigo: És szinte lehetetlen jól kicserélni azokat. Láttam egy-két próbálkozást, de borzasztóak voltak.

Előzmény: frigo Válasz: Rubi Az egész párbeszéd: 5db hozzászólás


zeger :: 2008. dec 6. 14:47 :: ::




frigo: A csapok a lendkerékben besajtoltak.

Előzmény: frigo Az egész párbeszéd: 5db hozzászólás


Rubi :: 2008. dec 6. 9:19 :: ::





Sziasztok volna egy kérdésem ujjítok felfelé egy dnyeppert az érdekelne,hogy a kuplungban levő hajtó csapokat hogyan lehet kicserélni mert be vannak kopva az acéllapok iránt menetes vagy besajtolt?

Válasz: vcsabi zeger Rubi Az egész párbeszéd: 5db hozzászólás


frigo :: 2008. dec 5. 22:36 :: ::




Wadember: Elküldtem az első villáról az infókat mail-ben

Előzmény: Wadember Az egész párbeszéd: 5db hozzászólás


zoló07 :: 2008. okt 1. 10:42 :: ::




zoló07: nos az oldalkocsi kerekét sikerült megjavítani egyirányba szerelték mind a két kúpos csapágyat a külsőt megfordítottam és mindjárt nem lógott. viszont a kormánycsapágyak környékéről télleg jó volna rajz mert a kormányszorító is szerintem rosszul van összerakva. Holnap ha lessz időm rakok fel képeket a motorról.

Előzmény: zoló07 Válasz: zoló07 Az egész párbeszéd: 5db hozzászólás


Wadember :: 2008. szept 29. 10:54 :: ::




Wadember: Megnéztem a gépkönyvben a rajzokat, amiket kértél, de szerintem sokra nem mennél vele. Persze ha kell, akkor digitalizálom és elküldöm mail ben. Inkább én is azt ajánlanám, amit az előttem szóló. Szétszeded, és akkor látod, hogy mi az ami nagyon nem stimmel.

Előzmény: Wadember Válasz: Wadember Az egész párbeszéd: 5db hozzászólás


zoló07 :: 2008. szept 29. 9:07 :: ::
« »