|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sz.J.
:: 2008. dec 9. 21:29
::
:: |
|
|
|
|
|
Gratulálok! Mindenki szereli főtengelyt szét-össze, meg rak be mindenféle dugattyút, meg csinál önindítót meg Suzuki generátort meg mindent, de 6 db csap kicserélése már meghaladja a képességeket?
Elmondom én hogyan csinálom: mióta elfogyott a gyári csap egy jó képességű esztergályossal csináltatom azokat is. A gyári csapnál 12 + 0,045-0,06 mm az illesztés, a gyakorlatban a legalább 0,05 átfedés vált be, mivel a lyukak is használtak. Anyagául C45 szénacélt választottam, mert ezt könnyű beszerezni, megmunkálni és edzeni. Könnyen elérhető 55-58 HRC keménység, jó kopásállósággal párosulva. Megeresztést nem tartottam szükségesnek mivel kicsik a méretek, rövid a csap, valamint tőben ahol elvileg eltörhet már nincs furat sem. Természetesen lehet spécibb anyagból is csinálni K1,GO-4, BCMO3/4 stb. ha van aki szakszerűen megmunkálja. Az első sorozatot még eredeti M8X1-es menettel készíttettem de a mostani széria már sima M8-as. Ehhez lehet venni bkny. sf. rm. (A2-A4: ezek nem égnek/rohadnak bele a menetbe) vagy edzett acél csavart, ezeket jól meg lehet húzni, de lehet a hagyományos hornyolt fejűt is használni. Rögzítésükre a hagyományos pontozást alkalmazom úgy hogy a bkny. csavar fejének peremét 1 ponton behajtás előtt picit bereszelem vagy fűrészlappal bevágom, ide megy majd a pontozás.
A régi csapokat egy kb. 200 mm-es 1/2"-os vízvezeték cső (Ezt satuba fogom) és egy kúpos végű kb. 20x200-as köracél és egy 1 kg-os lakatoskalapács segítségével ütöm ki.
Az új csapokat egy köracélból készült célszerszámmal ütöm be, aminek a hossztengelyében 12,5 mm-es furat van olyan mélyen amennyire a csapoknak ki kell állniuk a lendkerékből. De előtte a lendkereket hideg villanyrezsóra téve (Majd azt természetesen bekapcsolva ) lassan felmelegítem, (Nehogy elhúzódson a gyors melegítéstől) addig míg a ráköpött nyál fel nem forr rajta. (Mert 100-120 C foknál még biztos hogy nem lágyul ki a lendkerék anyaga már ha egyáltalán hőkezelve van...)
|
|
|
|
|
Sz.J.
:: 2008. dec 8. 21:35
::
:: |
|
|
|
|
|
|
|
|