|
|
|
|
|
|
M-72 hátsó tengely. Mai szabvány anyagból, hőkezelt, köszörült. Id.: 12660
|
M-72/BMW utángyártott prizma, mellette a mintaként szolgáló eredeti. Id.: 14167
|
|
|
Az eredetivel teljesen azonos alak és méret, valódi üveg prizma, szívós, időtálló kompozit test. Id.: 14168
|
PM-05 rotor felújítás: töredezett perem leszedése, a szénkefék pályájának felhúzása, javító darab készítése, töltő és pótanyag mentes, eredeti bakelitből. Id.: 15433
|
Összeillesztés. Rögzités: rezgés álló, spec. műanyagragasztóval. Id.: 15434
|
|
Elkészült a főtengely szétszedő szerszám. Id.: 15454
|
Id.: 15455
|
Az ukrán barkácsolási kedv gyöngyszeme. Id.: 15842
|
|
K-750 blokk kistraktorhoz átalakítva. Id.: 15843
|
|
M-72 tükör felújítás: összerakás előtt, horganyzás, festés. A króm maradt eredeti a száron, pár pöttyért nem megyek bele 1 kétséges krómozásba. Id.: 17564
|
|
Ural berúgókar javítás igaz története: volt két kar, az egyiket elvágták mert a kistraktorba szánt motort csak így lehetett volna berúgni vele, a másikat meg -ami ráadásul krómozott- a tengelynél szétnyitották. Ekkor gondoltam, a kettőből csinálok egyet. Nosza gérbe is vágtam egyszerre mindkettőt, begyököltem, beszereztem az elektródát (Elga) és elvittem egy rutinos hegesztőnek, mivel én hegeszteni nem tudok. A szakival beállítottuk, pöttyintett, igazított, majd egy ős inverterről szépen levarrta. Id.: 18325
|
Eztán kicsit lecsiszoltam, de végül is, olyan szépnek találtam a varratot hogy az egyik oldalát úgy hagytam. Id.: 18326
|
Ja, meg persze felpróbáltam az öszvér blokkra, amit a senki által nem értékelt, használt, de jó alkatrészekből válogattam/raktam össze magamnak. Úgy áll rajta ahogy kell. Id.: 18328
|
|
Gondoltam beónozom az eredetileg festett darabot. Forrasztó vizet, PB lángot, valami százéves 60-as, gyantamentes ónt, acélgyapotot, meg forrasztózsírt használtam. Itt láthatók a kezdő ónpettyek. Id.: 18329
|
Ilyen lett mosószeres (Dósia) tisztítás és közömbösítés után. A heganyagot nem fogta az ón, de az amúgy is fényes, gondolom akkora nikkel tartalma van neki, ezt abból is gondolom hogy nem is szikrázik köszörülés közben... Id.: 18330
|
Dnepr kartergáz cső, javítás igaz története: a menetes részről letörték a folytatást. Vettem 15 mm-es rézcső karmantyút, kértem a vízes havertól egy darab csövet. A többit már biztosan kitaláltátok... Id.: 18382
|
|
Így néz ki a helyére téve. Majd bekenem a menetet egy kis rögzítő/tömítő valamivel, és méretre levágom a csövet. Id.: 18383
|
Dnepr/Ural generátor javítás igaz története: Hiányzott az egyik szénkefe. Vettem egy Moszkvicsét, ami nem pont olyen mint kéne, de megoldjuk... Id.: 18384
|
|
A meglévő kefe tartója, rézből van. Az újnak is ilyen anyagot kerestem, találtam egy darab 6-os rézcsövet, amit egy rossz hűtőből operáltam ki valaha, hosszában felnyitottam, majd kilágyítottam. Id.: 18385
|
Ilyen a gyári Moszkvics kefe. Id.: 18386
|
Ilyen kell nekem. Id.: 18387
|
|
Oldalról Id.: 18388
|
Helyére téve. Id.: 18389
|
Oldalról. A másik eláll, mert nincs lehúzatva a csavarjával. Tettem alá körmös alátétet, hogy jól testeljen. Id.: 18390
|
|
Beszerelve, a csavarokat is rendbeszedtem. Id.: 18391
|
Együt a két mai történet. Id.: 18392
|
Teikei porlasztó felújításának igaz története. Id.: 18463
|
|
A spiáter egy részét, megette a berohadt benzin. A főfuvóka tartót, és az úszó tengely-bakot főleg. Forrasztással felraktam. Id.: 18464
|
A felesleget lemunkáltam, ilyen lett. Id.: 18465
|
Összerakásra várva. Kicserélem az úszóház fedél 4 csavarját is. Egy Robotron írógépből mentettem sok prima nikkelezett csavart... Id.: 18466
|
|
Updateltem egy G-424 generátort. Beépítet szabályozós lett. Természetesen az is orosz. Id.: 18507
|
PZ-28 karb. jav. igaz története. Gyári új, és gyári hibás. Alapjárati levegő csatorna furata, összeszakadt a körtolattyú fészkével. Id.: 18547
|
A porlasztó pozicionáltan felfogatva tárgyasztalra, a 2,5 mm-es furat, 3,2-re való felbővítéséhez. Id.: 18548
|
|
Felülről. Id.: 18549
|
A bepréselendő 2,5x3,2x13 csövecske. Id.: 18550
|
Megkezdve Id.: 18551
|
|
Bent van. Kitakarja a hiányt, így csak a tolattyú előtti térből tud levegő bekerülni az alapjárati rendszerbe. Ill. üzemben nem tud 'visszadolgozni' a rés.. Id.: 18552
|
3 db. kis zömítő pontozással, rögzitettem. Id.: 18553
|
Dnepr bütyköstengely jav: a bütykök és fogak jók, de kiverődtek a reteszfészkek. A tengelyé berakva AWI-val, majd eredeti átmérőre munkálva. Id.: 18807
|
|
A két alk. illeszkedő felületeinek találkozásába M6 anyamenetet vágtam. Itt látható az Y csapágyazásoknál, szorítóhüvelyes tengelykötéseknél használt, edzett BKNY hernyócsavar is. Id.: 18808
|
Összeszereléskor nem oldható Loctite csavarrögzítőt használtam. Persze előbb felraktam a műa. kosaras, KOYO C3 csá-at, és a fedelét. A csavar kissé kiáll, nem akartam levágni belőle, ezért a forgószelep ide eső szegmenséből szedtem ki kicsit. Id.: 18809
|
Ural vez.teng: megfordult az olajszivattyú hajtó fogaskerék. Valószínüleg megszorult a motor is, és ezért dobták félre a jó bütykű tengelyt. Id.: 18810
|
|
Gyököket készítettem bele, AWI-val felhegesztve. Id.: 18811
|
Varratok méretre munkálva, polírpapírral is megcsiszoltam. Id.: 18812
|
Dnepr olajgomba jav. Alaposan be volt horpadva, először csak kíváncsiságból szedtem szét, de látszott hogy javítható, kiegyengettem a burkolatot, megtisztítottam a belsejét. Id.: 18829
|
|
Visszaperemezve. Elektromosan lepróbáltam, jó, szerintem mechanikusan is jó lett. Id.: 18830
|
Most ilyenekre akadtam: békebeli 'fűlzsíros', A11 jelű, oldaltszelepeltekbe való. Hőértéke, a régi BOSCH skálán, 145-175 körüli Id.: 18859
|
Fényes, ötvözött testelektróda. Id.: 18860
|
|
Ezt lőttem tegnap, ukrajnai felújító üzemből. A konkrét cég helyét jobban őrzik mint az atomtitkot. Id.: 18920
|
Szemcseszórva, síkbamunkálva, csapágyfelületek, reteszfészkek hibálanok, hajtókar feszes de könnyen, lötyögés nélkül jár. Az egyenesfutást, egytengelyűséget majd később megnézem. Id.: 18921
|
Ezt meg ma szereztem, gyári új. Id.: 18922
|
|
1979 óta először kinyitva. Id.: 18923
|
Azoxid egy kicsit beleköltözött... Id.: 18924
|
Nincs behorpasztva, és még bronz csavaros. Id.: 18925
|
|
Miért ment tönkre hamar az MT-12 blokk? Mert a szivattyú tömítése visszahajlott, feltéve rés maradt és elment a nyomott olaj egy része, valamint a pontatlan kivágás miatt a nyomó furat fele le van takarva.. Id.: 18931
|
Ugyanakkor a nyomó oldalnál, a fedél nem takar teljesen, itt még több olaj elment, ráadásul az egyik csavar nem volt meghúzva! Id.: 18932
|
G414 rendbeszedése. Jó általános állapot a kiindulás, pl. nincs eltorzítva a hátsó pajzs Id.: 18939
|
|
A lehúzó is orosz. Id.: 18940
|
A szénkeféket valaki már kimentette. Id.: 18941
|
Ez bizony elfordult, és szép, egészséges testzárlatot csinált. Id.: 18942
|
|
Szétjött. A forgórész beleért a pólustörzsbe. Id.: 18943
|
A tengely belegyógyult a csapágyba. Szét kellett szakítani a kosarat hogy szétjöjjön a csapágy, így ki lehet szedni a forgórészt. Id.: 18944
|
Robbantott ábra. Belül minden olajos, a szimmering olyan kemény mint a bakelit, szerintem a mai olajadalékok csinálták a kaucsuk gumival Id.: 18945
|
|
Ultrahangos tisztítás. Id.: 18946
|
Zutty ezek is. Id.: 18947
|
Megtisztulva, az új alkatrészekkel, a kommutátor besimítva, a mika kikaparva, vízpapírral csiszolva. Id.: 18948
|
|
Első cs.á. SNR 2RS, hátsó EBC 2RS. viton szimmering. Id.: 18949
|
Két újszerű szénkefe is került. Id.: 18950
|
Már nem testel. Id.: 18951
|
|
Eredetileg fekete volt a védőszalag, lehet hogy még visszafestem. Id.: 18952
|
|
|
|
|
|
|
|