ural












Belép
Regisztráció
Keresés:




Ural.HU » Képtár » Sz.J. » Uralogus


M-72 hátsó tengely. Mai szabvány anyagból, hőkezelt, köszörült. Id.: 12660

M-72/BMW utángyártott prizma, mellette a mintaként szolgáló eredeti. Id.: 14167

Az eredetivel teljesen azonos alak és méret, valódi üveg prizma, szívós, időtálló kompozit test. Id.: 14168

PM-05 rotor felújítás: töredezett perem leszedése, a szénkefék pályájának felhúzása, javító darab készítése, töltő és pótanyag mentes, eredeti bakelitből. Id.: 15433

Összeillesztés. Rögzités: rezgés álló, spec. műanyagragasztóval. Id.: 15434

Elkészült a főtengely szétszedő szerszám. Id.: 15454

Id.: 15455

Az ukrán barkácsolási kedv gyöngyszeme. Id.: 15842

K-750 blokk kistraktorhoz átalakítva. Id.: 15843

M-72 tükör felújítás: összerakás előtt, horganyzás, festés. A króm maradt eredeti a száron, pár pöttyért nem megyek bele 1 kétséges krómozásba. Id.: 17564

Ural berúgókar javítás igaz története: volt két kar, az egyiket elvágták mert a kistraktorba szánt motort csak így lehetett volna berúgni vele, a másikat meg -ami ráadásul krómozott- a tengelynél szétnyitották. Ekkor gondoltam, a kettőből csinálok egyet. Nosza gérbe is vágtam egyszerre mindkettőt, begyököltem, beszereztem az elektródát (Elga) és elvittem egy rutinos hegesztőnek, mivel én hegeszteni nem tudok. A szakival beállítottuk, pöttyintett, igazított, majd egy ős inverterről szépen levarrta. Id.: 18325

Eztán kicsit lecsiszoltam, de végül is, olyan szépnek találtam a varratot hogy az egyik oldalát úgy hagytam. Id.: 18326

Ja, meg persze felpróbáltam az öszvér blokkra, amit a senki által nem értékelt, használt, de jó alkatrészekből válogattam/raktam össze magamnak. Úgy áll rajta ahogy kell. Id.: 18328

Gondoltam beónozom az eredetileg festett darabot. Forrasztó vizet, PB lángot, valami százéves 60-as, gyantamentes ónt, acélgyapotot, meg forrasztózsírt használtam. Itt láthatók a kezdő ónpettyek. Id.: 18329

Ilyen lett mosószeres (Dósia) tisztítás és közömbösítés után. A heganyagot nem fogta az ón, de az amúgy is fényes, gondolom akkora nikkel tartalma van neki, ezt abból is gondolom hogy nem is szikrázik köszörülés közben... Id.: 18330

Dnepr kartergáz cső, javítás igaz története: a menetes részről letörték a folytatást. Vettem 15 mm-es rézcső karmantyút, kértem a vízes havertól egy darab csövet. A többit már biztosan kitaláltátok... Id.: 18382

Így néz ki a helyére téve. Majd bekenem a menetet egy kis rögzítő/tömítő valamivel, és méretre levágom a csövet. Id.: 18383

Dnepr/Ural generátor javítás igaz története: Hiányzott az egyik szénkefe. Vettem egy Moszkvicsét, ami nem pont olyen mint kéne, de megoldjuk... Id.: 18384

A meglévő kefe tartója, rézből van. Az újnak is ilyen anyagot kerestem, találtam egy darab 6-os rézcsövet, amit egy rossz hűtőből operáltam ki valaha, hosszában felnyitottam, majd kilágyítottam. Id.: 18385

Ilyen a gyári Moszkvics kefe. Id.: 18386

Ilyen kell nekem. Id.: 18387

Oldalról Id.: 18388

Helyére téve. Id.: 18389

Oldalról. A másik eláll, mert nincs lehúzatva a csavarjával. Tettem alá körmös alátétet, hogy jól testeljen. Id.: 18390

Beszerelve, a csavarokat is rendbeszedtem. Id.: 18391

Együt a két mai történet. Id.: 18392

Teikei porlasztó felújításának igaz története. Id.: 18463

A spiáter egy részét, megette a berohadt benzin. A főfuvóka tartót, és az úszó tengely-bakot főleg. Forrasztással felraktam. Id.: 18464

A felesleget lemunkáltam, ilyen lett. Id.: 18465

Összerakásra várva. Kicserélem az úszóház fedél 4 csavarját is. Egy Robotron írógépből mentettem sok prima nikkelezett csavart... Id.: 18466

Updateltem egy G-424 generátort. Beépítet szabályozós lett. Természetesen az is orosz. Id.: 18507

PZ-28 karb. jav. igaz története. Gyári új, és gyári hibás. Alapjárati levegő csatorna furata, összeszakadt a körtolattyú fészkével. Id.: 18547

A porlasztó pozicionáltan felfogatva tárgyasztalra, a 2,5 mm-es furat, 3,2-re való felbővítéséhez. Id.: 18548

Felülről. Id.: 18549

A bepréselendő 2,5x3,2x13 csövecske. Id.: 18550

Megkezdve Id.: 18551

Bent van. Kitakarja a hiányt, így csak a tolattyú előtti térből tud levegő bekerülni az alapjárati rendszerbe. Ill. üzemben nem tud 'visszadolgozni' a rés.. Id.: 18552

3 db. kis zömítő pontozással, rögzitettem. Id.: 18553

Dnepr bütyköstengely jav: a bütykök és fogak jók, de kiverődtek a reteszfészkek. A tengelyé berakva AWI-val, majd eredeti átmérőre munkálva. Id.: 18807

A két alk. illeszkedő felületeinek találkozásába M6 anyamenetet vágtam. Itt látható az Y csapágyazásoknál, szorítóhüvelyes tengelykötéseknél használt, edzett BKNY hernyócsavar is. Id.: 18808

Összeszereléskor nem oldható Loctite csavarrögzítőt használtam. Persze előbb felraktam a műa. kosaras, KOYO C3 csá-at, és a fedelét. A csavar kissé kiáll, nem akartam levágni belőle, ezért a forgószelep ide eső szegmenséből szedtem ki kicsit. Id.: 18809

Ural vez.teng: megfordult az olajszivattyú hajtó fogaskerék. Valószínüleg megszorult a motor is, és ezért dobták félre a jó bütykű tengelyt. Id.: 18810

Gyököket készítettem bele, AWI-val felhegesztve. Id.: 18811

Varratok méretre munkálva, polírpapírral is megcsiszoltam. Id.: 18812

Dnepr olajgomba jav. Alaposan be volt horpadva, először csak kíváncsiságból szedtem szét, de látszott hogy javítható, kiegyengettem a burkolatot, megtisztítottam a belsejét. Id.: 18829

Visszaperemezve. Elektromosan lepróbáltam, jó, szerintem mechanikusan is jó lett. Id.: 18830

Most ilyenekre akadtam: békebeli 'fűlzsíros', A11 jelű, oldaltszelepeltekbe való. Hőértéke, a régi BOSCH skálán, 145-175 körüli Id.: 18859

Fényes, ötvözött testelektróda. Id.: 18860

Ezt lőttem tegnap, ukrajnai felújító üzemből. A konkrét cég helyét jobban őrzik mint az atomtitkot. Id.: 18920

Szemcseszórva, síkbamunkálva, csapágyfelületek, reteszfészkek hibálanok, hajtókar feszes de könnyen, lötyögés nélkül jár. Az egyenesfutást, egytengelyűséget majd később megnézem. Id.: 18921

Ezt meg ma szereztem, gyári új. Id.: 18922

1979 óta először kinyitva. Id.: 18923

Azoxid egy kicsit beleköltözött... Id.: 18924

Nincs behorpasztva, és még bronz csavaros. Id.: 18925

Miért ment tönkre hamar az MT-12 blokk? Mert a szivattyú tömítése visszahajlott, feltéve rés maradt és elment a nyomott olaj egy része, valamint a pontatlan kivágás miatt a nyomó furat fele le van takarva.. Id.: 18931

Ugyanakkor a nyomó oldalnál, a fedél nem takar teljesen, itt még több olaj elment, ráadásul az egyik csavar nem volt meghúzva! Id.: 18932

G414 rendbeszedése. Jó általános állapot a kiindulás, pl. nincs eltorzítva a hátsó pajzs Id.: 18939

A lehúzó is orosz. Id.: 18940

A szénkeféket valaki már kimentette. Id.: 18941

Ez bizony elfordult, és szép, egészséges testzárlatot csinált. Id.: 18942

Szétjött. A forgórész beleért a pólustörzsbe. Id.: 18943

A tengely belegyógyult a csapágyba. Szét kellett szakítani a kosarat hogy szétjöjjön a csapágy, így ki lehet szedni a forgórészt. Id.: 18944

Robbantott ábra. Belül minden olajos, a szimmering olyan kemény mint a bakelit, szerintem a mai olajadalékok csinálták a kaucsuk gumival Id.: 18945

Ultrahangos tisztítás. Id.: 18946

Zutty ezek is. Id.: 18947

Megtisztulva, az új alkatrészekkel, a kommutátor besimítva, a mika kikaparva, vízpapírral csiszolva. Id.: 18948

Első cs.á. SNR 2RS, hátsó EBC 2RS. viton szimmering. Id.: 18949

Két újszerű szénkefe is került. Id.: 18950

Már nem testel. Id.: 18951

Eredetileg fekete volt a védőszalag, lehet hogy még visszafestem. Id.: 18952