ural












Belép
Regisztráció
Keresés:



Támogatónk:
domdom.hu


Ural.HU » Fórum » Szerelés » Önindító » Hát az oldaltámaszba beletörött a bicskám,...

« »




mesti: Mit értesz azon, hogy nem eredeti? Cserélve lett a blokk valamikor? Esetleg a vasad nem 63-as, hanem 66-os...

Előzmény: mesti


Rubi :: 2009. máj 29. 12:36 :: ::





mesti: Spec. jelenlegi állás szerint az éjjel, hajnalban az ország túlvégébe utazom...de gigabácsi és a srácok kint lesznek. Majd megaszongyák a frankót , ccsak fel ne porszívózzák alólad a vasat... Különösen gigabácsi porszívójával kell vigyázznod. Bár ő elég korán szivornyázik....

Előzmény: mesti


Rubi :: 2009. máj 29. 12:33 :: ::




Rubi: A blokk nem eredeti és olajszűrős. Bennem is felmerült a gyanu, ezért összehasonlítottam Fukász Viktor motorjával, az ő gépe teljesen ismert előéletű, eredeti M63. Az eredmény, hogy a blokk kivételével teljesen egyformák, vázszámban is teljesen közel állnak egymáshoz, szinte testvérek. Holnap Szigetszentmiklóson megnézheted, és elmondhatod a véleményed, amire természetesen kiváncsi vagyok!

Előzmény: Rubi Válasz: Rubi


mesti :: 2009. máj 29. 11:43 :: ::




mesti: mesti: Néztem a képeid. Szerintem az nem mintha M66 lenne M63 helyett? Olajszűrős a blokk??

Előzmény: mesti Válasz: mesti


Rubi :: 2009. máj 28. 14:53 :: ::




mesti: megcsinálták, újra működik és 50 km-t már kibírt. Volt egy kis nézeteltérés, hogy garanciális hiba (az általuk tekercselt forgórész ment tönkre) vagy sem, ha valakit érdekel részletesen, akkor magánban elmondom. A lényeg, hogy a szabályzót is beállították és most jól üzemel!

Előzmény: mesti Válasz: Rubi


mesti :: 2009. máj 27. 17:59 :: ::




mesti: Én meg ezért választottam nagyon olcsón beszerzhető alkatrészeket, mert ezeket praktikusan nem is érdemes javítani. Bérmi javítás/várakozás drágább egy új vagy alig használt példánynál.

Előzmény: mesti


zeger :: 2009. máj 23. 22:41 :: ::




mesti: Én sem tudok senkit aki jól megcsinálná a dinamót,

Előzmény: mesti


vcsabi :: 2009. máj 23. 8:07 :: ::




Pro-vill kft.: nálatok egy hónapja felújított dinamóm eddig bírta a dolog pozitívuma, hogy kiderült a ruszki elektronikus gyújtás töltés nélkül 3,5V-on is működik Ha már írok a fórumba, akkor magamról néhány szó: tavaly nyáron vettem egy oldalkocsis M63-t, azóta motoroztam vele kb. 5000 km-t, idén néhány talin, börzén is megjelentem vele. Deél Józsit már jól ismerem, ugye valamire mindig szükség van, remélem a következő börzén veletek is tudok személyesen találkozni.

Előzmény: Pro-vill kft. Válasz: mesti zeger vcsabi


mesti :: 2009. máj 22. 23:15 :: ::





zeger: Minden típusú önindító és generátor javítása és azonnali cseréje!web:www.oninditogenerator.hu e-mail: autovill@mail.datanet.hu tel: 061-3210-555...Most az "autó elektromosokk" bemondásával 10% kedvezményt biztosítunk a fórumozóknak!!

Előzmény: zeger Válasz: mesti


Pro-vill kft. :: 2009. máj 19. 10:39 :: ::




zeger: Üdv mindenkinek.Egy barátom mühelyében találkoztam egy spéci kis önindittóval.Az önkormányzat fűnyíró traktorjábol szerelte ki,mivel bedöglött.(vannk már tolósba is öninditósak) Bisztos nem én találtam ki a spanyolviaszt,de érdekelne a véleményed.Megközelittőleg 18le motort játszva pörget.Aforgásirányt nem tudom,de a mérete nagyon klassz.Utánna kéne nézni,hogy a bendix,hogy működik és,hogy egyáltalán szabad é ezzel agyalni.Én úgy vagyok a dologgal amig a lábam emelni tudom addig berugom .Természetesen,ha valakinek van egy megunt URAL öninditós blokkja azt szivessen elfogadom.

Előzmény: zeger


joco49 :: 2008. nov 12. 19:51 :: ::




orifab: No, azért egy rendes műszaki vizsgán megnézik a motor és alvázszámot. Sőt megnyugtatlak, nekem már utcán is ellenőrizték a rendőrők. Igaz, nem olyan eszközökkel, mint az eredetvizsgán, de ellenőrizték. Tehát azért az nem baj, hogyha jó.

Előzmény: orifab


zeger :: 2007. ápr 21. 10:11 :: ::




zeger: Akkor nem tudom te merre vitted műszakizni, de nekem a mocit magát meg se vizsgálták (se lámpa, se fék, se duda, csak ránéztek a motorra és megdicsérték), 10mp volt a műszak:

- Hol az alvázszám? - ITT -
- Motorszám? - Az itt. válaszoltam -
- Köszönöm, fáradjon a kasszához, majd szólítják

Szó szerintem az átütés azzal nincs gond, csak le kell csiszolni a régit, és mielőtt beütöd az újat, kell néhány próba, gyakorlásnak...

Előzmény: zeger Válasz: zeger


orifab :: 2007. ápr 20. 6:56 :: ::




S_ógor: E miatt ne legyen gyomorgörcsöd. Üttesd át a motorszámot!. Az eredtvizsgálatkor nézik esetleg, de műszakin a kutya nem figyeli, hogy eredeti-e. Így lesz két blokkod. Az egyikkel motorozol a másikat rakodrendbe ez alatt. Majd egy idény után cserélsz. Ez így működőképes. Jut eszembe feladok egy hirdetést! (Bár nekem azért kicsit bonyolultabb a gondom.

Előzmény: S_ógor Válasz: orifab


zeger :: 2007. márc 11. 20:42 :: ::




zeger: Szóval M67 papírok rendben, szar blokk. Ezért felújítás(kuplung stb...). M61 jó, de semmi papír.
(M61-M67 blokkcsere, amíg M67 el nem készül, de ez egy teljesen másik történet)

Előzmény: zeger Válasz: zeger


S_ógor :: 2007. márc 9. 20:00 :: ::




zeger: Sikerült a két hozzászólásomban jó sok hibát vétenem.

Előzmény: zeger


zeger :: 2007. márc 9. 18:58 :: ::




S_ógor: Igen, rednben vannak.

Előzmény: S_ógor


zeger :: 2007. márc 9. 18:57 :: ::





S_ógor: Ez most egy kicsit tömény volt. Nem egészen világos, hogy mid van és hová akarsz eljutni. Ha részletesebben akarod, írj emailt, vagy havj fel! Szerintem az elérhetőségeim rendben vannak, de mindjárt ellenőrzöm. Üdv: E.Z.

Előzmény: S_ógor Válasz: S_ógor zeger


zeger :: 2007. márc 9. 18:57 :: ::




zeger: Komolyan gondolom, az M67-es blokkom jelenleg szar (dehogy sz@r annak legalább van tartása, ), lötyög, kotyog folyik stb...
VAn egy M61-es is(blokk) az jó, abban is másik kuplung van, nem én csináltam , csak mikor szétszedtem akkor láttam meg. Furcsa volt a kétujjas, mégis rendesen fogó kuplung. Mikor megláttam akkor értettem meg. Az M61-esem működőképes, de nem komplett, ezt még papír nélkül vettem. Érdemes lenne a számokat átraknom, de semmim sincs hozzá...
Tudod-e hol lehet kuplungba való csavarokat szerezni?

Szóval komlyan gondolom, beszélhetünk a részletekről.
(Mit adsz, mennyiért, nekem mit kell vennem stb....)
Köszi mégegyszer

Előzmény: zeger Válasz: zeger


S_ógor :: 2007. márc 9. 17:36 :: ::




zeger: Helló!
A rövid fogalmazás tette kétértelművé a mondandómat.
Már belevágtam a motorom olajfolyásának megszüntetésébe, de az egész motorral még most ismerkedem. Az egész tényleges utam a géppel talán, ha három kilóméter volt, mert akkor már csorgott a nadrágszáramból az olaj, tehát ezt mindenképpen ki kell javítani. A merészebb , nagy munkával járó általad végzett átalakítás tetszik , de még csak gondolati szinten. Most szétszedtem, amit látok átnézem ,megtakarítom, ha kell kicserélem, -ismerkedem- ! Jön a jóidő, motoroni kellene, tehát eltéve, érlelődésre a nagyobb átalakítás. Persze tudom ennek most már nem lesz vége, de ezért kezdtem újra húsz éves szünet után!
Így bővebben már nem is mondok ellent magamnak ugye?
Üdv.: ibalog

Előzmény: zeger


ibalog :: 2007. márc 8. 19:42 :: ::




S_ógor: Ha komolyan gondolod még talán alapanyagom is van hozzá.

Előzmény: S_ógor Válasz: S_ógor


zeger :: 2007. márc 8. 14:31 :: ::




zeger: Köszönöm

Előzmény: zeger Válasz: zeger


S_ógor :: 2007. márc 8. 13:25 :: ::




S_ógor: hát csináltam már ilyent néhányat.
a lényeg hogy egy 353W wartburg kuplung szerkezete majdnem teljesen jó az Uralba. Ki kell szedni a bordás tengelyre illeszkedő részt. (Le kell esztergálni, illetve vágni.) Kell csinálni e helyett egy másikat, ami az Ural nyelestengeléyre illeszkedik (ez a legmackósabb melő, eszterga, marógép körasztal meg egy pár más dolog kell hozzá. Aztán az egészet összerakni.
Mivel a kuplung szerkezet kisebb, de a nyeles tengelyre illeszkedő persely nagyobb ezért a lendkerék 6 db csöcséből (amire a zárólemez kerül 4 mm-et le kell vágni. Persze a méretazonosság fontos, tehát ezt is érdemes géppel csinálni. Mondjuk körasztalon. De sima marószerszám nem viszi, mert edzett. Én gyorsvágó koronggal csináltam. Kicsi menet javítás. Aztán mehet az egész be a motortba. Jelenleg, ha emlékeim nem csalnak 3 db ilyen kuplung "utazik" motorokban itthon.
A W kuplung szinte ingyen van, persze a végén új ferodol kerül rá, de azis cs 1200 Ft, max 2000. A többi csak azon múlik van-e gépműhelyhez hozzáférésed....
Üdv: E.Z.

Előzmény: S_ógor Válasz: S_ógor


zeger :: 2007. márc 8. 12:44 :: ::




zeger: Hello zeger!
Legyélszíves foglald nekem össze pár mondatban az új kuplung-projektet! (mit kell beszereznem, mit kell csináltatnom stb...) Előre is köszönöm a segítséged!
(önindító nélkül)

Előzmény: zeger Válasz: zeger


S_ógor :: 2007. márc 8. 12:28 :: ::




ibalog: icsit nehezen értem. mintha némi ellentmondást vélnék felfedezni mondandóüdban.
Már belevágtam, asztalon a gép
.. de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok.

Na mindegy. A kispolski önindítóját egyébként szinte az Uralhoz tervezték, mert 2.25 modulos a fogaskereket az Ural lendkerekének külső átmérője (a fogaskoszorú fejköre) ha jól emlékszem 225 mm, azaz pont egy 98 fogú 2.25 modulos fogaskoszorút kell csinálni. És a forgásiránya is tökéletes, arról nem beszélve, hogy egy kb 650 ccm-es motort indít be, tehát teljesítményben is passzol. És tényleg passzol.
Na de ez már részletkérdés.

Előzmény: ibalog Válasz: joco49 ibalog S_ógor


zeger :: 2007. márc 8. 9:42 :: ::




zeger: Már belevágtam, asztalon a gép.
Egyébként az azonos megoldáshoz gratulálok, ez nekem is tetszik, de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok.
Üdv.: ibalog

Előzmény: zeger Válasz: zeger


ibalog :: 2007. márc 7. 20:21 :: ::




ibalog: Hát nézd, ez technikailag ugyanaz a amegoldás, mint amit mi csináltunk meg. Szinte szóról szóra. Persze, ha összeszámolnánk mennyibe is került enkem valószínű sokkal több jönne ki, mint amit az árcédula takar. Bár őszintén ha a konkrét naygam,ennyiséget és vásárolt cuccokat számolom nekem sincs 20 ezernél többe. Merthogy azért barkácsolni itt is kell rendesen. ugye kell furogatni egy kicsit a blokkot meg ne feledkezz el róla, hogy ehhez is 12V-os rendszer kell. a fénykép is 12V-os generátort mutat, tehát azt is kalkuláld be. Egyébként ahogy látom korrekt megoldás. Nem túl szép, mert véleményem szerint kicsit bumfordi az önindító (na a kis polskié sem sokkal szebb) a tartókonzol elég egyszerű. Amit mi még hozzátettünk (és ez a 20-asban benne volt), hogy másik kuplungszerkezetet építettünk, ami azért előnyös volt. egyébkétn sok sikert, ha belevágsz. E.Z.

Előzmény: ibalog Válasz: ibalog


zeger :: 2007. márc 6. 10:32 :: ::




zeger: Bocs, mint kezdő, de nézd meg! Önindító szett! http://stores.ebay.de/KMZ-Dnepr-Shop_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ0QQftidZ2QQpZ5QQtZkm
Üdv: ibalog

Előzmény: zeger Válasz: zeger


ibalog :: 2007. márc 5. 23:39 :: ::




Hát az oldaltámaszba beletörött a bicskám, illetve a hegesztő pálcám volt túl vékony. Ezért aztán ebből vásárlás lett. Majosházán vettem egy oldaltámaszt, amit nagyobb munka nélkül sikerült a motorra szerelnem.
Visszatérve az önindító témára:
- A pilisvörösvári motor műhely közreműködésével elkészült a generátor közdarab (HGábor nyomán), Az övét behegesztették, amihez totál szét kellett volna szerelnem a motort, úgyhogy én házilagosan csavarozással rögzítettem a blokkhoz a közdarabot. Némi kézimunkára azért szükség volt, mert a méretek nem mindenben stimmeltek.
- Innentől kezdve már csak idő kérdése volt, hogy mikor "költözik" vissza a blokk a vázba.
- Jó nagyot szívtam vele, mert egyedül voltam és mint tudjuk a komplett blokk nem két kiló. Ezzel és az esetlenségemmel persze rendesen lenyúztam a festéket a váz egyes helyeiről, ami azért érintett igen rosszul, mert a váz szinterezett, vagy legalábbis valami műanyag bázisú festék van rajta. Sokadik próbálkozásra derült ki, hogy a motor nem fog a helyére menni, mert a magasított olajteknő miatt egyszerűen nem fér be. Szóval lehetett szétszedni a (már működő) blokkot. Vissza rá az eredeti olajteknő –mégsem akartam nyitott blokkot pakolgatni, meg az olajszűrő+szivattyút is kímélni akartam)- motor helyére beemel –ez most már "simán" ment- majd olajteknő leszerel, és a magasított olajteknő visszarak. Ami azért nem ugyanaz, mint ezt a műveletet a motortartó állványon elvégezni, fejtetőre állított motoron.
- A blokkal nem is igazán volt több gondom.
- Jöhetnek a többiek. Bowdenek, spirál, vezetékek, stb... Közben persze ki kellett építeni az önindítónak megfelelő kapcsolásokat is. Utolsónak a tank. Probléma: A tank felül a generátor tetejére, legalábbis az elektromos kivezetések tetejére. Kivezetések kapocssor leszerel, átalakít. Tank még mindig a generátoron ül. (Állítólag M 72-es tankom van, ezért, de egyébként mindegy.) A tank hátsó felét megemeltem a gumi-közdarabbal. A benzincsap sem fér el a generátortól rendesen, el kellett fogatni. Új benzincsövek.
- A légszűrőknek átmeneti megoldásként vettem 2 sportlégszűrőt, mert minél hamarabb "ülni" szerettem volna már a motoron, és megfelelő légszűrőházat sehol nem kaptam. (Majd csinálok valamit a régi akkumulátor helyére.)
- Megvettem az új akkumulátort. 20 Ah, 200 A indító áram. Ez elég lesz. Helyet meg szorítunk neki valahol, mert a régi helyére persze nem fér ez el. (mindegy ezzel ráérünk.)
- Minden a helyére került, bár a generátort meghajtó fogaskerék a mai napig nem készült el. Ha töltés nélkül is, de fog menni a motor. Megy is.
- Amíg vártam az alkatrészekre persze kitakarítottam a kapcsolókat. Stb…
Első szubjektív vélemény: Talán az elektronikus gyújtásnak, talán másnak köszönhetően az alapjárat majdnem tökéletes. Úgy húz a motor, olyan „elemi erővel” megy hogy az le nem írható. A különleges –vagy inkább csak más- kuplungnak köszönhetően olyan lágyan lehet vele indulni és finoman csúsztatni, mint még soha. Ettől függetlenül nem csúszik, határozottan zár és old. A motor teljes nyomatéka mellett sem csúszik meg. Az eddig is jól működő sebváltó nem romlott el, úgyhogy itt sincs hiba. És persze ami a legfontosabb: Nem kell rugdosni (bár most úgy is könnyen indul). Tekerés a kulcson és minden rendben, ketyeg a motor.
HGábor kipróbálta, és ….(de ez talán Tőle hitelesebb lesz. Szóval irígykedik.)
Ekkor még egy autó akkumulátor csücsült az utas-ülésen, de másnapra már a kiszemelt akkumulátor vigyázott a helyén.
Ami problémám még van:
- Generátor fogaskerék még nem készült el, így hosszabb útra még nem tudok vele menni. Vizsgáztatni is csak ezzel együtt akarom. (Sajna lejárt a műszaki.)
- A gyújtáskapcsoló rögzítése kicsit igénytelen, a légszűrőházzal együtt akarok oda építeni valamit, de nem ez lesz az első dolgom.
- Az elektronikus gyújtás úgy fest egy kicsit nagyobb, mint a régi volt, mert a fedele nem megy a helyére. Ide ki kell találni „valamit”.
- A felrakott feszültség szabályozó és a visszajelző áramkörök nem illenek össze, ezt meg kell oldanom valahogy.
- A generátor diódáinak hűtőventillátora „szabadon” van, mert a záró kupak nem fér el az önindítótól.
Egyebekben a 12 V-nak „köszönhetően” a világítás már-már tökéletes. Tényleg jó fénye van a lámpának.
Csak úgy összefoglalóan mi került a motorba beszerelésbe mióta megvettem (zárójelben az árak)
- elektronikus gyújtás (14800)
- K68 karburátorok (7500 –ne tévesszen meg senkit Ukrajnában vettem)
- Karburátor közdarab (nem emlékszem)
- Új kuplungszerkezet, átalakított lendkerék (nincs ára, vagy ha van, nem leírható)
- Önindító (8000 használt P126)
- Sportlégszűrők (2*3400)
- Duda (2100)
- Izzők, vezetékek, fesz.szabályzó (mit tudom én, volt)
- Generátor (14000)
- Olajteknő (7300)
- Generátor fogaskerék (ami készül, 10000)
- Generátor közdarab (6000)
- Kuplung kinyomó csapágy (nem tudom)
- Oldaltámasz (3500)
- Akkumulátor (10500)
- Gyújtáskapcsoló (azt hiszem Dácia, volt)
- Új foncsor a lámpába (azt hiszem Skoda, volt)
Hát nagyjából ennyi, bár egy-két dolgot biztosan kihagytam
Remélem hamarosan elkészül a fogaskerekem és az idényből még hátralévő szabad napjaimat Ural-ozással tölthetem. Vissza van még, hogy a régi légszűrőház maradványait esztétikusan eltüntessem. Esetleg a blokk többi részét is „optikailag” tuningoljam, mert nagyon ronda. Szüksége lesz valószínűleg a kuplung szétszerelésére és egy új belső elkészítésére a szerzett tapasztalatok alapján. Működésben nem fog változni semmi, annyira jó, de egy-két méretezési problémát még ki kell küszöbölni még. Ebben az esetben van esély arra, hogy több "ilyen" kuplungot is csináljunk.
Ha valaki ki szeretné próbálni, keressen meg.
(Képeket a Képtár-ban találhattok)


zeger :: 2003. aug 24. 17:03 :: ::
« »