ural












Belép
Regisztráció
Keresés:



Támogatónk:
domdom.hu


Ural.HU » Fórum » Szerelés » Önindító

« »




zeger: Komolyan gondolom, az M67-es blokkom jelenleg szar (dehogy sz@r annak legalább van tartása, ), lötyög, kotyog folyik stb...
VAn egy M61-es is(blokk) az jó, abban is másik kuplung van, nem én csináltam , csak mikor szétszedtem akkor láttam meg. Furcsa volt a kétujjas, mégis rendesen fogó kuplung. Mikor megláttam akkor értettem meg. Az M61-esem működőképes, de nem komplett, ezt még papír nélkül vettem. Érdemes lenne a számokat átraknom, de semmim sincs hozzá...
Tudod-e hol lehet kuplungba való csavarokat szerezni?

Szóval komlyan gondolom, beszélhetünk a részletekről.
(Mit adsz, mennyiért, nekem mit kell vennem stb....)
Köszi mégegyszer

Előzmény: zeger Válasz: zeger Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


S_ógor :: 2007. márc 9. 17:36 :: ::





zeger: Helló!
A rövid fogalmazás tette kétértelművé a mondandómat.
Már belevágtam a motorom olajfolyásának megszüntetésébe, de az egész motorral még most ismerkedem. Az egész tényleges utam a géppel talán, ha három kilóméter volt, mert akkor már csorgott a nadrágszáramból az olaj, tehát ezt mindenképpen ki kell javítani. A merészebb , nagy munkával járó általad végzett átalakítás tetszik , de még csak gondolati szinten. Most szétszedtem, amit látok átnézem ,megtakarítom, ha kell kicserélem, -ismerkedem- ! Jön a jóidő, motoroni kellene, tehát eltéve, érlelődésre a nagyobb átalakítás. Persze tudom ennek most már nem lesz vége, de ezért kezdtem újra húsz éves szünet után!
Így bővebben már nem is mondok ellent magamnak ugye?
Üdv.: ibalog

Előzmény: zeger Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


ibalog :: 2007. márc 8. 19:42 :: ::




S_ógor: Ha komolyan gondolod még talán alapanyagom is van hozzá.

Előzmény: S_ógor Válasz: S_ógor Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


zeger :: 2007. márc 8. 14:31 :: ::




zeger: Köszönöm

Előzmény: zeger Válasz: zeger Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


S_ógor :: 2007. márc 8. 13:25 :: ::




S_ógor: hát csináltam már ilyent néhányat.
a lényeg hogy egy 353W wartburg kuplung szerkezete majdnem teljesen jó az Uralba. Ki kell szedni a bordás tengelyre illeszkedő részt. (Le kell esztergálni, illetve vágni.) Kell csinálni e helyett egy másikat, ami az Ural nyelestengeléyre illeszkedik (ez a legmackósabb melő, eszterga, marógép körasztal meg egy pár más dolog kell hozzá. Aztán az egészet összerakni.
Mivel a kuplung szerkezet kisebb, de a nyeles tengelyre illeszkedő persely nagyobb ezért a lendkerék 6 db csöcséből (amire a zárólemez kerül 4 mm-et le kell vágni. Persze a méretazonosság fontos, tehát ezt is érdemes géppel csinálni. Mondjuk körasztalon. De sima marószerszám nem viszi, mert edzett. Én gyorsvágó koronggal csináltam. Kicsi menet javítás. Aztán mehet az egész be a motortba. Jelenleg, ha emlékeim nem csalnak 3 db ilyen kuplung "utazik" motorokban itthon.
A W kuplung szinte ingyen van, persze a végén új ferodol kerül rá, de azis cs 1200 Ft, max 2000. A többi csak azon múlik van-e gépműhelyhez hozzáférésed....
Üdv: E.Z.

Előzmény: S_ógor Válasz: S_ógor Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


zeger :: 2007. márc 8. 12:44 :: ::




zeger: Hello zeger!
Legyélszíves foglald nekem össze pár mondatban az új kuplung-projektet! (mit kell beszereznem, mit kell csináltatnom stb...) Előre is köszönöm a segítséged!
(önindító nélkül)

Előzmény: zeger Válasz: zeger Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


S_ógor :: 2007. márc 8. 12:28 :: ::




ibalog: icsit nehezen értem. mintha némi ellentmondást vélnék felfedezni mondandóüdban.
Már belevágtam, asztalon a gép
.. de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok.

Na mindegy. A kispolski önindítóját egyébként szinte az Uralhoz tervezték, mert 2.25 modulos a fogaskereket az Ural lendkerekének külső átmérője (a fogaskoszorú fejköre) ha jól emlékszem 225 mm, azaz pont egy 98 fogú 2.25 modulos fogaskoszorút kell csinálni. És a forgásiránya is tökéletes, arról nem beszélve, hogy egy kb 650 ccm-es motort indít be, tehát teljesítményben is passzol. És tényleg passzol.
Na de ez már részletkérdés.

Előzmény: ibalog Válasz: joco49 ibalog S_ógor Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


zeger :: 2007. márc 8. 9:42 :: ::




zeger: Már belevágtam, asztalon a gép.
Egyébként az azonos megoldáshoz gratulálok, ez nekem is tetszik, de még nem vágok bele. Még csak az ismerkedés utáni előjátéknál tartok.
Üdv.: ibalog

Előzmény: zeger Válasz: zeger Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


ibalog :: 2007. márc 7. 20:21 :: ::





ibalog: Hát nézd, ez technikailag ugyanaz a amegoldás, mint amit mi csináltunk meg. Szinte szóról szóra. Persze, ha összeszámolnánk mennyibe is került enkem valószínű sokkal több jönne ki, mint amit az árcédula takar. Bár őszintén ha a konkrét naygam,ennyiséget és vásárolt cuccokat számolom nekem sincs 20 ezernél többe. Merthogy azért barkácsolni itt is kell rendesen. ugye kell furogatni egy kicsit a blokkot meg ne feledkezz el róla, hogy ehhez is 12V-os rendszer kell. a fénykép is 12V-os generátort mutat, tehát azt is kalkuláld be. Egyébként ahogy látom korrekt megoldás. Nem túl szép, mert véleményem szerint kicsit bumfordi az önindító (na a kis polskié sem sokkal szebb) a tartókonzol elég egyszerű. Amit mi még hozzátettünk (és ez a 20-asban benne volt), hogy másik kuplungszerkezetet építettünk, ami azért előnyös volt. egyébkétn sok sikert, ha belevágsz. E.Z.

Előzmény: ibalog Válasz: ibalog Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


zeger :: 2007. márc 6. 10:32 :: ::




zeger: Bocs, mint kezdő, de nézd meg! Önindító szett! http://stores.ebay.de/KMZ-Dnepr-Shop_W0QQcolZ4QQdirZ1QQfsubZ0QQftidZ2QQpZ5QQtZkm
Üdv: ibalog

Előzmény: zeger Válasz: zeger Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


ibalog :: 2007. márc 5. 23:39 :: ::




Hello!
1956-os Ural motorkerékpárhoz keresek dinamó javítási, bekötési rajzot.
Akinek van küldje már el mail-ban!
Előre is köszönöm!



gaboca4 :: 2006. márc 28. 20:18 :: ::




Hát az oldaltámaszba beletörött a bicskám, illetve a hegesztő pálcám volt túl vékony. Ezért aztán ebből vásárlás lett. Majosházán vettem egy oldaltámaszt, amit nagyobb munka nélkül sikerült a motorra szerelnem.
Visszatérve az önindító témára:
- A pilisvörösvári motor műhely közreműködésével elkészült a generátor közdarab (HGábor nyomán), Az övét behegesztették, amihez totál szét kellett volna szerelnem a motort, úgyhogy én házilagosan csavarozással rögzítettem a blokkhoz a közdarabot. Némi kézimunkára azért szükség volt, mert a méretek nem mindenben stimmeltek.
- Innentől kezdve már csak idő kérdése volt, hogy mikor "költözik" vissza a blokk a vázba.
- Jó nagyot szívtam vele, mert egyedül voltam és mint tudjuk a komplett blokk nem két kiló. Ezzel és az esetlenségemmel persze rendesen lenyúztam a festéket a váz egyes helyeiről, ami azért érintett igen rosszul, mert a váz szinterezett, vagy legalábbis valami műanyag bázisú festék van rajta. Sokadik próbálkozásra derült ki, hogy a motor nem fog a helyére menni, mert a magasított olajteknő miatt egyszerűen nem fér be. Szóval lehetett szétszedni a (már működő) blokkot. Vissza rá az eredeti olajteknő –mégsem akartam nyitott blokkot pakolgatni, meg az olajszűrő+szivattyút is kímélni akartam)- motor helyére beemel –ez most már "simán" ment- majd olajteknő leszerel, és a magasított olajteknő visszarak. Ami azért nem ugyanaz, mint ezt a műveletet a motortartó állványon elvégezni, fejtetőre állított motoron.
- A blokkal nem is igazán volt több gondom.
- Jöhetnek a többiek. Bowdenek, spirál, vezetékek, stb... Közben persze ki kellett építeni az önindítónak megfelelő kapcsolásokat is. Utolsónak a tank. Probléma: A tank felül a generátor tetejére, legalábbis az elektromos kivezetések tetejére. Kivezetések kapocssor leszerel, átalakít. Tank még mindig a generátoron ül. (Állítólag M 72-es tankom van, ezért, de egyébként mindegy.) A tank hátsó felét megemeltem a gumi-közdarabbal. A benzincsap sem fér el a generátortól rendesen, el kellett fogatni. Új benzincsövek.
- A légszűrőknek átmeneti megoldásként vettem 2 sportlégszűrőt, mert minél hamarabb "ülni" szerettem volna már a motoron, és megfelelő légszűrőházat sehol nem kaptam. (Majd csinálok valamit a régi akkumulátor helyére.)
- Megvettem az új akkumulátort. 20 Ah, 200 A indító áram. Ez elég lesz. Helyet meg szorítunk neki valahol, mert a régi helyére persze nem fér ez el. (mindegy ezzel ráérünk.)
- Minden a helyére került, bár a generátort meghajtó fogaskerék a mai napig nem készült el. Ha töltés nélkül is, de fog menni a motor. Megy is.
- Amíg vártam az alkatrészekre persze kitakarítottam a kapcsolókat. Stb…
Első szubjektív vélemény: Talán az elektronikus gyújtásnak, talán másnak köszönhetően az alapjárat majdnem tökéletes. Úgy húz a motor, olyan „elemi erővel” megy hogy az le nem írható. A különleges –vagy inkább csak más- kuplungnak köszönhetően olyan lágyan lehet vele indulni és finoman csúsztatni, mint még soha. Ettől függetlenül nem csúszik, határozottan zár és old. A motor teljes nyomatéka mellett sem csúszik meg. Az eddig is jól működő sebváltó nem romlott el, úgyhogy itt sincs hiba. És persze ami a legfontosabb: Nem kell rugdosni (bár most úgy is könnyen indul). Tekerés a kulcson és minden rendben, ketyeg a motor.
HGábor kipróbálta, és ….(de ez talán Tőle hitelesebb lesz. Szóval irígykedik.)
Ekkor még egy autó akkumulátor csücsült az utas-ülésen, de másnapra már a kiszemelt akkumulátor vigyázott a helyén.
Ami problémám még van:
- Generátor fogaskerék még nem készült el, így hosszabb útra még nem tudok vele menni. Vizsgáztatni is csak ezzel együtt akarom. (Sajna lejárt a műszaki.)
- A gyújtáskapcsoló rögzítése kicsit igénytelen, a légszűrőházzal együtt akarok oda építeni valamit, de nem ez lesz az első dolgom.
- Az elektronikus gyújtás úgy fest egy kicsit nagyobb, mint a régi volt, mert a fedele nem megy a helyére. Ide ki kell találni „valamit”.
- A felrakott feszültség szabályozó és a visszajelző áramkörök nem illenek össze, ezt meg kell oldanom valahogy.
- A generátor diódáinak hűtőventillátora „szabadon” van, mert a záró kupak nem fér el az önindítótól.
Egyebekben a 12 V-nak „köszönhetően” a világítás már-már tökéletes. Tényleg jó fénye van a lámpának.
Csak úgy összefoglalóan mi került a motorba beszerelésbe mióta megvettem (zárójelben az árak)
- elektronikus gyújtás (14800)
- K68 karburátorok (7500 –ne tévesszen meg senkit Ukrajnában vettem)
- Karburátor közdarab (nem emlékszem)
- Új kuplungszerkezet, átalakított lendkerék (nincs ára, vagy ha van, nem leírható)
- Önindító (8000 használt P126)
- Sportlégszűrők (2*3400)
- Duda (2100)
- Izzők, vezetékek, fesz.szabályzó (mit tudom én, volt)
- Generátor (14000)
- Olajteknő (7300)
- Generátor fogaskerék (ami készül, 10000)
- Generátor közdarab (6000)
- Kuplung kinyomó csapágy (nem tudom)
- Oldaltámasz (3500)
- Akkumulátor (10500)
- Gyújtáskapcsoló (azt hiszem Dácia, volt)
- Új foncsor a lámpába (azt hiszem Skoda, volt)
Hát nagyjából ennyi, bár egy-két dolgot biztosan kihagytam
Remélem hamarosan elkészül a fogaskerekem és az idényből még hátralévő szabad napjaimat Ural-ozással tölthetem. Vissza van még, hogy a régi légszűrőház maradványait esztétikusan eltüntessem. Esetleg a blokk többi részét is „optikailag” tuningoljam, mert nagyon ronda. Szüksége lesz valószínűleg a kuplung szétszerelésére és egy új belső elkészítésére a szerzett tapasztalatok alapján. Működésben nem fog változni semmi, annyira jó, de egy-két méretezési problémát még ki kell küszöbölni még. Ebben az esetben van esély arra, hogy több "ilyen" kuplungot is csináljunk.
Ha valaki ki szeretné próbálni, keressen meg.
(Képeket a Képtár-ban találhattok)

Válasz: Pro-vill kft. ibalog Az egész párbeszéd: 28db hozzászólás


zeger :: 2003. aug 24. 17:03 :: ::




Szóval működik. Igaz, még csak a motortartó állványon, de megy. Úgy indítja a motort, hogy még. A motort már átalakítottam 12V-osra. Már csupán a generátor felrögzítése van hátra és mehet vissza a blokk a helyére. Bocs, nem igaz. Légszűrőt kell fabrikálnom a motorra, meg helyet keresni a még meg nem vásárolt akkumulátorhoz.
De az élmény már megvan. Indul a motor. Napjában beindítom vagy tízszer, hogy gyönyörködjek.
Hogy agyonüssem a lassan múló időt -várva a hiányzó alkatrészekre- elkezdtem az oldal-kitámasztót csinálni. Fényképek, meg video, majd később.



zeger :: 2003. júl 28. 13:41 :: ::




Miután eldöntöttem, hogy önindítót akarok a motorra, elkezdtem kutakodni a témában.
Igen hamar előkerült az összeépített generátor (vagy dinamó) önindító gondolata itt a fórumban, merthogy valahol ezt csinálják. (A generátor, önindító nem tűnt túl valószínűnek, mert egészen más a két gép felépítése, és házasítani őket nem túl egyszerű.) A dinamó/önindító ugyan elvileg lehetséges de nem hittem túlságosan a dologban több ok miatt. A két elektromos gép ugyan működésileg ugyan nagyon hasonló, de mégis jelentős különbségek vannak közöttük:
- A dinamók, párhuzamos gerjesztésű gépek (így lehet szabályozni a töltést, kis áramerősséggel)
- Az önindító pedig egy soros gerjesztésű gép (ezért tud nagyon nagy nyomatékkal indítani.)
De ez csak az elektromos illetve elektromágneses probléma. Van még egy.
Az önindító, ahhoz, hogy meg tudja forgatni a motort elég nagy áttételen keresztül hajtja a főtengelyt, és az önindító névleges fordulatszáma környékén is csupán az alapjárati fordulatszám közelébe (jobb esetben) tudja pörgetni. A dinamó pedig a mindenkori motor fordulatszámával, vagy annak bizonyos szorzójával pörög (Ural esetében ez nagyjából 1.2, de nem számoltam.) Namármost, ha egy gépet (önindító) a névleges fordulatánál 8-10 szer gyorsabban pörgetünk és akkora marha vezetékek vannak benne, mint egy önindítóban, az rövid idő után szétesik. Ez van. Kiszakadnak a vezetékek a kommutátorból, stb,...
Ha pedig egy dinamót próbálunk meg használni motorként a névleges fordulatszámánál jóval kisebb fordulaton az sok mindent fog csinálni, csak motort beindítani nem.
De mindezt teljesítmény oldalon is végignézhetjük.
Egy elektromágneses gépen átvezethető, átalakítható (transzformálható villanyból mechanika vagy fordítva) energia nagysága szinte kizárólag a vasmag nagyságán múlik. Azt tudjuk, hogy az Ural dinamójának névleges kapacitása 75 W, tehát ennél több energiát belepumpálni nem tudunk, mert abból csak meleg lesz, forgatónyomaték nem. Ha megnézzük, hogy egy önindító hány Watt teljesítményű, akár le is mondhatunk a dologról, mert egy ilyen lökettérfogatú motorhoz kb 0,4-0,5 kW (gyengébbeknek 400-500 Watt kell, ami többszöröse a dinamóénak.
Mindennek ellenére kutattam és találtam is ilyen kütyüt, Amerikában a Hitachi Automotive Product (WWW.HAP.COM) gyárt ilyent de... és itt a lényeg ez egy nagyon nagy fordulatszámú motor, ami attól függően, hogy motorként (önindító), vagy dinamóként használják más-más áttételt biztosít és az egész a fokozott hőterhelés miatt vízhűtést kapott. Néhány Dnepr-t használnak ezzel (persze vízhűtésesek). Mindennek kapcsán vettem fel a kapcsolatot egy kanadai sráccal, aki mellesleg már volt is Magyarországon, és igen segítőkész volt. Ja ennek a motor/dinamó párosnak az ára meghaladta az Uralom értékét, de ezt ti is tudjátok.
Ráadásul az egész mechanikai kivitelezése kérdéses, hiszen a vezérműtengely fogaskerekén kellene ezt bődült a nyomatékot áterőszakolni, amit nem is tudok hogy lehetne előteremteni.

Szóval erről lemondtam.
Jöttek a saját ötleteim:
1. Alakítsuk át egy kicsit a berugószerkezetet. Rakjunk rá a kar helyett egy csigakereket és arra merőleges elhelyezéssel (függőlegesen) egy motort (önindítót). Elméletileg nem volt rossz, csak kicsi a hely, és a berugószerkezet kilincsrendszerét tövire át kellett volna alakítani, valami önzáró mechanikára. Itt talán még a nyomatékviszonyok is összejöttek volna lévén a csigakerék nagyon nagy áttételi viszonyt hoz létre.
2. Közben a sors kezemre játszott egy kis polski (126 P) önindítóját, ami megmozgatta a fantáziámat. Így okoskodtam: a polos motorja szinte ccm-re megegyezik az Ural-lal. Sűrítése biztosan nagyobb és csapágyazása is csúszócsapágy, tehát ennek az önindítónak röhögve kell forgatnia a motort, nem úgy mint a kocsi sajátját. Itt jött a szerencse. Az önindítón 2.25 modulos fogaskerék van. Az Ural lendkerekének külső átmérője 225 mm, ami azt jelenti, hogy egy 2.25 modulos fogaskoszorút pont tudunk csinálni, méghozzá 98 foggal.
3. Hová rakjuk az önindítót, merthogy a lendkeréken csak a motor felöli oldalon lehet a fogakat megcsinálni, a másik (váltó) oldalon ugyanis a perem olyan vékony, hogy oda nem fér fel a fog. Kitaláltam egy kilincs mechanizmust, ami önindításkor a két fogaskerék közé (önindító-lendkerék) becsúszik, a nyomaték reteszeli, ami a motort pörgeti. Ha a motor beindul, vagy az önindító nem ad le több nyomatékot, visszatér eredeti helyére és nem pörgeti az önindítót a motor, hanem azok szépen csendben elválnak egymástól. Ehhez a dologhoz az önindítót fordítva kellett felszerelni, a jobb oldali henger fölé. (Erről készített FDA néhány képet, de most nem tudom hol vannak, majd elkérem azokat is.) A dolog egyébként meglepően jól működött. Bocs. Az egészet az tette lehetővé, hogy ifj.Kánya volt kedves és kellő számú fődarabbal ellátott (blokk, váltó, stb,...), amiért külön köszönet Neki. Egy dolog volt a bakis az egészben. Az indítás, mert egyik kézzel kellett volna a közvetítő fogaskereket betolni a helyére, a másikkal nyomni a gombot az önindítón. Elektromos megoldás is szóba jöhetett volna, de elég nyűgös lett volna, meg mindenféle kilincs meg egyebek kellettek volna. Az önindító egyébként ma is megvan (át lett alakítva rendesen.), bárki megcsinálhatja, ha van kedve.
4. Újabb lendület: Elhatároztuk (apámmal), hogy rendes módon megcsináljuk, önindító a helyére, behúzótekercs meg miegymás. Ehhez azonban át kell alakítani a lendkereket. Ehhez szintén lökést adott ifj.Kánya, mert elmondta, hogy az Ural kuplungszerkezetének mi a gyengéje. Több sem kellett megkerestünk egy kuplung specialistát, aki rögtön kezünkbe nyomott egy kuplungtárcsát, ami méretileg megfelelő (persze a bordástengelyre azért nem ment rá, de átmérőben tuti volt.), adott vadi új ferodolokat, meg mindent ami kellhet. Nem kis munkával apám megcsinálta a kuplung belső szerkezetét, átalakította a lendkereket. Most úgy fest a mű elkészülőben van. Persze ez csak a prototípus, ha azonban az első működési tapasztalatok kedvezőek lesznek csinálunk egy második prototípust, ami ez első méretezési gondjait már nem fogja magán viselni. Én persze közben fúrtam, faragtam a blokkon, vettem egy másik blokkot is, hogy legyen elég darab próbálkozni. Jelenleg az (elméletileg) működő motor van átalakítás alatt. Az önindító fent van a helyén, konzol elkészült hozzá, sikerült pont jó méretben elkészíteni. Az elméretezések miatt nagyobbak a hézagok, mint azt szerettem volna, de hát most ez van. Egyébként a kompresszió alatti motort úgy pörgeti az önindító, hogy talán gyorsabb, mint az Ural alapjárati fordulata. Szóval minden esély megvan a sikerre. Az átalakított kuplung "elméletileg" simább indítást

A projekt melléktermékeként elkészült egy motortartó állvány, elkezdtem felépíteni egy kisebb gépműhelyt. Szereztem sok barátot (talán ez a legfontosabb), és kipihentem a napi agymunkát egy kis fizikai munkával.
Már csak az utolsó simítások vannak vissza. 12 V-os átalakítás, légszűrők, akkumulátor elhelyezése, stb,...
Köszönet mindenkinek, aki eddig segített: Elsősorban apámnak, aki betegsége ellenére sok-sok órát töltött a marógép és fogazógép mellett, hogy a fia "baromságát" csinálja, feleségemnek, családomnak azért a sok óráért amit helyettük az Uralommal töltöttem, ifj.Kányának az alkatrészekért a sok jó tanácsért.
Néhány kép megtekinthető a képtárban.
Ha kész lesz, ... ... ... (majd meglátjátok)



zeger :: 2003. júl 4. 8:27 :: ::




TZ nem lanyhuló, igen igen markáns érvekkel gazdagított bíztatására belekezdek.
Miért akartam mindezt:
1. Öreg vagyok, nem szeretem, ha valamit rugdosni kell, pláne ha tudom, hogy van jobb megoldás is.
2. Lehet, hogy az én hibám, meg tapaszatlatlan voltam, de nekem elég "sokáig" tartott életet lehelnem a motoromba minden alkalommal. (Persze jól leizzadtam, meg elfáradtam, meg egyebek.)
3. Sajna az alapjárat az akkori porlasztóimmal nem ismert fogalom volt és én "használni" szerettem volna a motort leálláskor (amikor magától állt le) -mondjuk a piros lámpánál- piszkos mód idegesített az újraindítás folyamata.
4. Némi ellentmondás van ugyan ebben a dologban, mert a "felújított" motornak ,ahogy vettem, olyan kompressziója volt/van, hogy alig-alig lehetett berugni.
5. Előtte egy kis Yamaha Viragom volt, amivel ugye megszoktam, hogy ezek a gondok nincsenek.
Egyszóval elegem lett. És belevágtam, illetve előtte jól körülnéztem és amit találtam nem volt túl bíztató. Ha valakit érdekel akár ezt is leírhatom. Ráadásul ha személyesen nem is, de itt a fórumon találkoztam pár hasonló gondolkodású kollégával, akiket szintén érdekelt a dolog. (A többit majd legközelebb.)[balra][/balra]



zeger :: 2003. jún 25. 16:07 :: ::
« »