ural












Belép
Regisztráció
Keresés:




Ural.HU » Fórum » Az oldalról » Ha hibákat találtok, akkor azt ide írjátok!

« »




IZS73: ...Planéta 3-hoz természetesen.

Előzmény: IZS73 Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 19. 14:52 :: ::





IZS73: ...nagy örömhírem van, találtam a neten egy keleti motorkerékpár alkatrész boltot, ahonnan tudtam rendelni oldalkocsis kislánckereket - igaz nem 16, hanem 17 fogszámú, de szerintem már ez is valami (ugye a 18 fogszámú szóló helyett), meg, hogy nem gagyi ukrán gyártmány! ...ma meg is kaptam, utánvéttel 3.290 Ft volt, ez még tűrhető szerintem.

Előzmény: IZS73 Válasz: FZRTom IZS73 Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 19. 14:51 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Ez utóbbi iránymutatásod alapján majd most hétvégén belövöm pontosan a feszültségszabályzót, eddig végül is arra volt jó a vizsgálat, amit végeztem, hogy nem a dinamóval van probléma, csak a feszszabályzó van rosszul beállítva - valóban kevés még a 6,5 volt töltőfeszültség lámpa mellett, még kicsit feljebb kell állítanom! Köszi segítséged, nagyon hasznos volt!

Előzmény: Csa-bi Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 19. 14:34 :: ::




IZS73: Szia! Örülök, ha alakul!
A 7,8-8V-ot feltétlenül terheletlenül, tehát lekötött akksi mellett állítsd be és értelemszerűen ezt nem alapjáraton, hanem közepes-magas fordulaton mérve! (tehát ez egy maximum érték)
6,5V nekem még kevéskének tűnik lámpával, a 7-7,2V-ot kellene hoznia a rendszernek bekötött akkuval. (ilyenkor ezt feltöltött akksival kell ellenőrizni, mert annak a merültségi szintje nagyon becsapós irreleváns, és ezért kell az üresjárati feszkót is lekötött akksi mellett belőni, mert ha merült és be van kötve, úgy állítva túlhúzhatod a rendszert és az üresjárati terheletlen feszültség valójában már bőven 8V felett lehet és ilyenkor kiolvadhatnak a dinamó forgórész tekercsvégei a kommutátorból és akkor kuka. Az akksi fontos, hogy ne legyen öreg, szulfátos vagy cellazárlatos! Ezek mind nagyon le tudják húzni a rendszert.
Mivel kis teljesítményű a dinamód és tele vagy körben helyzetjelző lámpákkal, ezért is fontos, hogy a fényszóróizzód ne legyen 30/35W-nál erősebb!
Neked is kellemes húsvétolást!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


Csa-bi :: 2017. ápr 15. 15:00 :: ::




Csa-bi: A dolog megoldódni látszik! ...jó sziu indiánként olvasni próbáltam a jelekből, mivel savkifolyás volt látható korábban az akkumulátor dobozban, sőt, korábbi dobra is rá volt folyva rendesen. Gondoltam, hogy az öregnek - 1927-ben született ha jól emlékszem, 2007-ben boldogult meg szegény - felforralta az aksit a töltés, mi következik ebből, hogy állítottak rajta alacsonyabbra. Bejött a gondolatom, elég volt a feszültségszabályzón feszíteni, rögtön felment 8 Volta a töltőáram - kézzel történő lefogás tényleg nem a vizsgálati módszerek mikéntje - ámbár eleve rossz irányba fogtam le akkor is - de természetesen ebből visszavettem, most terhelve olyan 6,3 Volt a töltés, összes lámpával - oldalkocsis egyébként - de lehet majd kicsit még adni kell neki, mert 10 km-t motoroztam lámpával, és kissé megmerítette az aksit, de már alakul! ...meg beleteszem az új aksit előtte, ámbár úgy látom ennek sincs baja, lámpa nélkül rögtön visszatöltött. Szóval nem kellett szerencsére végignyomoznom, hogy jó-e a dinamó, mert most már látni, nincs vele probléma, csak korábban visszaállították a töltést minimálisra - valamikor a 80-as években - 92-től eleve egy gyűjtő fészerében volt a vas 2014-ig míg hozzám került. Köszönöm a segítségeteket!!! Kellemes Húsvéti Ünnepeket!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 15. 7:57 :: ::




BGyuri: Köszi Gyuri a segítségeket! ...nagyon hasznos!!!

Előzmény: BGyuri


IZS73 :: 2017. ápr 15. 7:47 :: ::




http://www.carshistory.ru/posobie_mehanikam_motociklov/zazhiganie_i_elektrooborudovanie_motocikla/794 Fenti linkben megtalálható az РР-1 fesz.szabályzó négy hézagjának beállítása.

Válasz: IZS73


BGyuri :: 2017. ápr 13. 22:48 :: ::




Előbbi linken megtalálható egy 6V-os elektronikus fesz.szabályzó rajza is.Van egy ukrán emberke, aki gyárt ilyeneket.



BGyuri :: 2017. ápr 13. 22:23 :: ::





Б — батарея; Я — якорь; Ш — шунт; М — масса.Б - akkumulátor , Я - forgórész, Ш - állórész
Remélem, segít egy alábbi link is:
http://old-bikes.ru/index.html@p=364.html



BGyuri :: 2017. ápr 13. 22:12 :: ::




Híres: ....Óóóó, hogy most írod, már emlékszem, mikor anno Neked is ez volt a téma - akkor írtál is erről a digitális feszmérőről, tényleg! ...Ünnep után utána járok, hol tudok rendelni.

Előzmény: Híres Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 12. 9:07 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! ...való igaz, mikor elsőre olvastam, kissé elvesztem a történetben, de most 5 - 6-ik olvasat után kezdem érteni útmutatásod! ...kinyomtatom őket, és úgy állok neki lépésről lépésre ellenőrizni a tárgyalt dolgokat, nagyon nagy segítség nekem, mivel így legalább van inspiráció, hogy meg lehet csinálni! Minden képp beszámolok róla, mire jutottam - remélhetőleg hétvégén! Köszi fáradozásaid! Szép napot! Sándor

Előzmény: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 12. 9:04 :: ::




IZS73: Hali! Az enyémen már régóta van ilyen digit voltmérő ! Hasznos dolog👍!

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


Híres :: 2017. ápr 11. 19:26 :: ::




IZS73: Szívesen, remélem tudsz benne előrelépni!
A fesszabályzó érintkezőjét sose nyomkodd össze kézzel, főképp a viszáramkapcsolóét ne, mert olyankor alapjáraton az akksiból folyik vissza az áram a dinamóba...
Ha kétoszlopos a szabályzó akkor azon az oszlopon kell állítani lekötött akksi mellett az üresjárati feszültséget, amelyik három érintkezős, tehát két fix érintkező között mozog egy. Ennek a mozgó érintkező rugójának feszítésével emeled a feszültséget, lazítással csökkented. Ezzel sikerülni kellene belőni jó dinamó mellett az üresjárásit feszt. 7,8-8V-ra.Itt nagyon fontos, hogy felillesztett szabályzófedéllel is ellenőrizd a feszültséget, mert ha az fém, el tudja húzni mágnestérváltoztatással kb. mínusz 0,3-0,5 V-al a feszkót. Utána (de csak utána) a második, viszáramkapcsoló oszlopon be kell lőni a "bekapcsolási feszültséget" aminél összekapcsolódik a dinamó az akksival. Alapjáraton értelemszerűen nem, mert olyankor nem ad le teljesítményt a dinamó, tehát magasabb olyankor az akksi feszültsége. Ennél a beállításnál szintén a D+ és test között a voltmérő egy próbalámpát tegyél a fesszabályzó állandó + kivezetésére lekötött akksi mellett, majd baromi lassan emelve a fordulatot, egyszerre figyelve a műszert és a lámpát, 6,5V-nál kell kigyulladnia a lámpának. Ez után viszáram ellenőrzés; akkukábel és fesszab. + közé sorba egy ampermérőt bekötni, fordulaton mérhető valamekkora töltőáram az akksi irányába, alapjáraton az áramirány megfordul és kb. 2-3 A viszáramnál szét kell kapcsolódnia a viszáramérintkezőknek (1 pár).

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


Csa-bi :: 2017. ápr 11. 18:35 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Köszönöm a segítséget, hétvégén megpróbálom kiszűrni, hogy hány Voltot is termel a dinamóm! ...mert töltés az van, az tény, csak túl alacsony fordulaton is, mint írtam 6,5 Volt terheletlenül. Néztem a feszszabályzót működés közben leszerelt fedéllel, a töltés bekapcsol, azt láttam, viszonylag alacsony fordulaton, és a viszáram kapcsoló is működött - két oszlopos a szabályzó - de hiába fogtam le kézzel az érintkezőket, egyik állásba sem szökött fel a feszültség - de lehet ez nem is a módja a vizsgálatnak! ...próbálkozom az Általad írt módszerrel! Köszi!!!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 11. 12:14 :: ::




Mixer: Szia Zoli! Köszi, amennyit tudok segítek, remélem tippszinten használható, így neten keresztül!

Előzmény: Mixer Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


Csa-bi :: 2017. ápr 11. 7:01 :: ::




Csa-bi: Jó ez a leírás így, mert kinyomtatja a Kolléga, vagy megnyitja okostelón, amikor éppen ott van nála egy villamossághoz kicsit jobban értő Kolléga, és már meg is tudják oldani a problémát.

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


Mixer :: 2017. ápr 10. 21:52 :: ::





IZS73: Le kellene próbálnod a dinamót a fesszabályzótól függetlenítve teljes gerjesztéssel közepes fordulaton.
A gerjesztőtekercs végét DF (orosz megfelelőjét nem tudtam kivenni a rajzon), ami a fesszabályzón van kösd le onnan, valamint a dinamó D+ (kefetartó pontját) és kösd össze őket. Indítsd a motort, az akku pluszról egy másodpercre adj áramot nekik egy vezetékkel, majd az összekötésre és testre kötött voltmérőt figyelve, fordulaton fel kell szaladni a feszültségnek 13-16V-ig is. Ha ez megtörténik, a dinamó jó, a továbbiakban a fesszabályzóddal kell tornázni. Sajnos nincs előttem az IZS szabályzója, én zömmel Uralt, BMW-t,Jawát, Zündappot műtögettem eddig de az elv ugyanaz.
6,5 V-nál össze kell kapcsolnia a dinamót az akksival és terheletlenül(lekötött akku mellett, bár bár van olyan egyoszlopos szabályzó, aminél nem szabad lekötni az akkut állítás közben) 7,8-8V nak kell lennie az üresjárási feszültségnek. Ezeket pici csavarokkal vagy rugófeszítő fémnyelv hajlítgatásokkal lehet állítgatni. ...és persz konstrukciótól függően van viszáramkapcsoló is....szóval ez így fórumon keresztül inkább tájékoztató jellegű, amolyan neszesemmifogdmegjól sajnos...

Előzmény: IZS73 Válasz: IZS73 Mixer Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


Csa-bi :: 2017. ápr 10. 17:44 :: ::




IZS73: Ok.

Előzmény: IZS73 Az egész párbeszéd: 3db hozzászólás


omega63 :: 2017. ápr 10. 13:30 :: ::




Csa-bi: Kedves Csabi! Tegyük fel, hogy jó a fesszabályzóm, és még sem tudom 6,5 Volt-nál magasabb töltőfeszültségre beállítani, alapjáraton pedig 6,1 Volt csak, terhelve fényszórókkal 5,8 Volt. ...lehet a dinamó hibája? ...milyen jellegű hiba, ha igen? ...illetve tudom az eredő töltőfeszt mérni a dinamó kapcsain? ...kérdés, melyiken? ...feltettem egy másik fesszabályzót, azzal is ugyan azokat a Volt értékeket mértem csak, mint az eredetivel. (Az eredeti IZS feszültségszabályzó egyébként nagyon szép és precíz állapotban van, felszereltem egy után gyártottat - maga volt a borzalom a gyártás minősége is - majd mértem vele párat, de a végére még ki is gyulladt az ártatlanom!) ...az eredeti szovjet nagyon precízen meg van csinálva, látni minden kis elemén, és semmilyen beégés vagy elhasználódás nem mutatkozik rajta. Kérdés, mit kellene állítanom, hogy magasabb legyen a töltőfeszültségem? ...kézzel kapcsoltam az érintkezőit - lefogtam - semmit nem javult a töltőfeszültség semmilyen fordulaton. Van töltésem, de alacsonyabb, mint kellene. SOS!

Előzmény: Csa-bi Válasz: Csa-bi Az egész párbeszéd: 34db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 10. 0:02 :: ::




omega63: ...az tényleg szép kis túra lehetett, és örülök, hogy ezt olvasom, legalább inspirál, hogy rendbe szedjem és higgyek benne, hogy az enyém is jó lesz... ...egyszer csak! Köszi!

Előzmény: omega63 Válasz: omega63 Az egész párbeszéd: 3db hozzászólás


IZS73 :: 2017. ápr 9. 23:51 :: ::
« »