Levescsont: A lelkesedés-gázláng az kell az Uralhoz bőviben! Ebben nekem sincs hiány
Restaurálás-gépmunka vonatkozásában sok igazságod van, itthon valóban gyakorlatilag ugyanazon mestereknél kötnek ki a veterán BMW-Ural főtengelyek, hengerek és ugyanabból dolgoznak (dugattyúk) minden motornál de alapban sajnos tény, hogy egy gyári BMW alkatrész akár 70-80 éves,pl, váltófogaskerekek, kúp-tányérkerék, hengerfej-szelepvezetők stb, többszörösen tartósabbak,jobb anyagminőségűek mint az Uralé.
Finomabb,pontosabb, igényesebb mint az orosz. Csak nézz meg egy váltóházat, az öntési felületet, ha az orosz kívül "olyan", belül mitől lenne jobb...!? Nekem volt mindkét általad említett típus de minden tekintetben finomabb volt az R-71-es bár sokáig sajnos nem üzemelt nálam mert "gazdasági" megfontolásból eladtam. Az M-72-es 6 évig volt, M-63-as 18 évig de érdekes módon a 72-est jobban szerettem, megbízhatóbb-egyenletesebb motorja volt.
Felújításnál úgy tudom már megkapjátok az Uralhoz a jobb minőségű lengyel dugattyúkat de a veterán BMW-hez ha feltöröd az otthoni malacperselyt, elképesztő minőségű, kidolgozottságú belsőségeket henger-dugattyú-főtengely stb..kaphatsz német manufaktúráktól amiket kár volna összehasonlítani az Ural lehetőségekkel.....
Én anno vettem az M-63-asomba egy null kilométeres új generátoros 67-es blokkot de egy hétig kellett tornázni rajta, hogy egyáltalán be lehessen üzemelni....félrefúrt, beszakított kartercsavarok, görbe hengerfej talp, rosszul összerakott beszorított-görbített röpsúly, beindítás után menetrendszerűen kifújó hengerfej tömítések a biliacél anyagú henger tőcsavarok folyamatos nyúlása miatt.....szóval botrány...
18 év után untam meg, hogy pl. este működőképesen, túra után raktam le, reggel meg már csak egy henger indult be...hogy ilyenkor mi zajlódott le egy álló motorban elzárt benzincsap mellett sosem fejtettem meg de amikor időre mentem, többnyire kiba..ott velem...
Ez után azaz 12 éve vettem az új generációs Rangert nem kevés pénzért de ennek ellenére alapban jó pár gyári konstrukciós hibát-fogyatékosságot kellett kiküszöbölnöm de ennek ellenére imádom, motorikusan már sokkal motorozhatóbb volt mint a a régiek de az már az én fejlövésem, hogy miért raktam bele egy jóval erősebb BMW blokkot....
A legújabb, már injektoros, tárcsafékes Uralok 5 milláért viszont megint botrány....ennyi pénzért már tényleg nem kellene ömlenie mindenhonnan az olajnak, a benzinnek a nagynyomású benzinpumpa csatlakozóinál, ütnie a tárcsáknak, kiesni a kontrollámpáknak a lámpafejből stb..... És ez a mai legfrissebb orosz gyártástechnológia-minőség...
Hidd el semmit és senkit nem szerettem volna leszólni, főként mert mindezek ellenére szeretem ezeket a motorokat de most is azt mondom, hogy semmilyen szinten, múlt jelen-jővő, ne említsük sajnos egy lapon egy BMW-vel....