Volomisi: 100%-ig nem vagyok képben az 51/2-es oldalkocsi-felfogatásaiban, de szerintem ahhoz a mocihoz nem tudod hozzárakni. Mert ezek az oldalkocsik nem rugózott, és kihajtásos hátsódifihez passzolnak. A Te mocid már rugózik hátul és nincs kihajtása, szerintem csoda lenne, ha passzolna. De te tudod!
Mixer: Igen van egy jó vastag belül üreges cső, végig a csónak alatt, azon keresztül hajtana, a kardán nincs meg. És most ezennel válaszolok Bazsimocinak: A cső utolsó kb 10 centijén nincs semmi, de utána valóban van valami bordaszerűség, de nem nevezném hollandernek. Csak simán van valami bordajellegű (ráhegesztve, vagy kiképezve a csővön) ami körbe fut a csővön.
vcsabi: Nálunk is volt szódás siatagi, meg szódás zündapp, ez normális. Pécs környékén voltak még kuriózum verseny angol motorok is, mert amíg működtek a bányák, volt pénze az átlagembernek is, és ki tudtak fizetni ilyen mocikat is.
Sz.J.: Sajnos ez nem mese. Én 79 körül jártam ott elsőnek, szintén nyálat csurgatni. Minden áron 500 forintért akartunk venni egy verhovinát aminek a tankja fent volt.
Ha valaki emlékszik azokra az időkre kimondottan ott lehetett motort venni, vagy cserélni. Az volt a pest környéki motor kánaán.
Sajnos tényleg láttam ott olyan motorokat kupacban aminek most sem tudom a nevét, de a bmw meg maradt emlék ként. Igaz ezek már meg voltak bontva, erősen hiányos állapotban heverésztek hátul.
De ezekről a Karsai tudna mesélni.
Még 82 ben a 7 kerületben szódás bácsi oldalkocsis r75 bmw ben árulta a szódát, de volt neki német kübel is, szintén szódás kivitelben, átalakítva platóssá. tehát nem mese.
Annak idején ennyit értek ezek a gépek. De sajnos így végezte minden katonai jármű, wipon amire szalag fűrészt építettek. STB.
Hát igen, amikor Sajben Jani vette az R75-öst, akkor még tényleg 5-10 ezer forintért lehetett sivatagit venni, még válogatni is lehetett...
DE! Ez a hetvenes évek végén volt!
Én, mikor ipari tanuló voltam a VII.ker.-ben, sokat jártam a Tangóra, és csorgattam a nyálam a bizományiban álló BMW-kre.A kaputól balra pedig, ahol a féltető alatt álltak a motorok, volt egy sivatagi BMW és Zündapp.. Már akkor milliókban beszélt a tulaj. de ez már 1991-ben volt....
bazsimoci: Igen ez jó, de ez mostanság igen ritka. Már írtam régebben hogy az ecseri piacon ott álltak a német bmw-k de senkinek sem kellet, ugyan úgy mint a pancsi, vas árban volt eladó. Össze volt kupacba dobálva.
A lőszeres ufohoz pedig van egy sztorim:
Épp a Veteramán voltunk a cimbivel, vártuk, hogy beengedjenek. Előttünk a sorban lengyelek voltak, " Vadiúj+ sivatagi BMW-kkel és egy ilyen utánfutóval. Jól megnéztük és úgy találtuk, pofás...
Hazajövetelünk után két héttel felhív a cimbi: Emlékszel még, hogy nézett ki az az utánfutó? Mondom, igen.
Erre meginvitált a bonyhádi MÉH telepre és mit találtunk ott? Egy romba borult lőszeres utánfutót kiskocsivá alakítva, kerék nélkül... Adoot érte kilóra vagy 2000Ft-ot, majd a következő börzén eladta, írd és mondd SZÁZHATVANÖTEZER(!!) forintért...
Mixer: Lettországból visszajövet volt szerencsém betérni a lengyel "sivatagi"gurukhoz ( Boxer&Rotor), és Sajben Jani R75 tulajjal egész úton kibeszélni ezt a témát...
bazsimoci: Ez így igaz is majdnem, meg volt még teherszállító német oldalkocsi-alváz, meg teherszállító utánfutó is volt német. Na az az igazán kuriózum, egy van nem távol tőlem, azért ismerem. De vannak ennek a témának is szakértői, álmaitokban sem gondolnátok, hogyan lehetett a 70-80-as években ilyen eszközökhöz jutni.
bazsimoci: Tessék még nem is láttunk fényképet semmiről és máris megfogtam az isten lábát. Az is lehet hogy csak a kerti kapa lerágott utánfutója. Ilyenkor kusssba kell lenni,
óvatosan betámadni ,
majd 2 rugóért lecsapni,
és lehet dicsekedni a fórumon.
Volomisi: Ha végig a vastag csővázon keresztül hajtja a kardán az oldalkocsi kerekét, akkor az német, ez tuti. De abban is legalább két fajta volt, ha nem több, nem biztos, hogy jó lesz a milyen mocidhoz? Általában a hajó szokott orosz lenni, mert a váz vastag anyagból van, nehezebben rohad szét.