Sz.J.: Jani, ezt az olajat kb. 2 éve nem forgalmazzák. /Sigma 50/

Előzmény:


Rubi :: 2015. máj 2. 14:01 ::





lackezpapa: na amit a kezelési utasítás ír azzal ki lehet törölni: sebességváltómű - a motorhoz használt olajjal megegyezik. Ez a remek dilettantizmumus.... szóval, a nagy nyomaték-viszonyok miatt szerintem API GL5 (bmw-be is ez kell), de legalább GL4 (ez utóbbiból tettem az enyémbe mer hülye fejjel nem néztem meg mi kell bele,olcsó is volt meg is ölte, 3500 kmert bírt az olaj).

Előzmény:


Balázs_ :: 2015. márc 27. 12:21 ::




lackezpapa: Erre a kultúrnépre jellemző szokás.

Előzmény:


Sz.J. :: 2015. márc 27. 8:46 ::




Sz.J.:
Szia nincs semmilyen papírom hozzá csak a forgalmi volt nála és egy adásvételi szerződés az ural Magyarországgal, az került be a rendőrségi anyagba is. Mert amíg a halottasházban volt a srác addig a kisebbségi szomszédok kifosztották a házát s mindent elvittek tőle...

Előzmény:


lackezpapa :: 2015. márc 26. 23:09 ::




lackezpapa: Az Agip szerintem teljesen o.k. bele, az LM necces, mert csak CC teljesítményszintű.

Előzmény:


Sz.J. :: 2015. márc 26. 11:17 ::




lackezpapa: A kezelési könyve mit ír? Teljesítmény szintje, viszkozitása?

Előzmény:


Sz.J. :: 2015. márc 26. 10:29 ::




Sz.J.:
Szia!
S amit ajánlottál akkor a Farkasba is jó?
Nekem még a seregben mondták anno, hogy a nagy motor teljesítményhez való ólombronz siklócsapágyakat konkrétan az olcsó olaj összeégeti, mert mint a víz kifolyik a kenési helyekről...
Egyszer nekünk ezért nem is cserélték le az MTLBU-n, mert a műhelyes srác azt mondta nincs rendes olaja hozzá, vigyük vissza 3-4 nap múlva.
Vagyis akkor is volt már szar meg jó olaj. Az állásépítőinknek voltak K700-T150 vontatók, spec árokásók meg minden más a sok CCCP öreg páncéltalicska mellett.

Előzmény:


lackezpapa :: 2015. márc 25. 23:51 ::




lackezpapa: A teljesítmény szint és a viszkozitás nem szinonimái egymásnak, sőt nincs is közük egymáshoz. Biztos vagyok benne hogy a Botond hosszú távon nem jó még a Trabi váltóba sem, mivel az többek között egybe van építve a differenciálművel, és nagyon valószínű hogy van benne hypoid fogazás. Az meg igényli az EP álló adalékokat, konkrétan a MOL által gyártott 'Trabant váltóolaj' GL-3 (közepes) EP állóságú volt. A Botond meg csak motorolaj, a motorok belsejében jellemzően nincsenek Hypoid fogazások. DE! Vannak ma már ún. közös karteres motorok (Pl. korszerű traktorok...) azoknak a motorolajában meg van EP adalék, mert a féktől (igen!) kezdve a difiig minden egy teknőben van. Bele is kerül egy olajcsere vagy 80.000-be.
Az AGIP Sigma Diesel 50-es egyfokozatú, az meg az én favoritom is az Uralokba. Azt az igénybevételt maximálisan bírja,teljesítményszintje is jó, nem is drága. De a napokban láttam a leg olcsóbb hazai olajat: LM oil, monograde 50, 7500Ft/9L.

Előzmény:


Sz.J. :: 2015. márc 25. 20:34 ::





Balázs_:
Szia Barátom!
Királyok lettek az új gumik, tettem fel képeket, de a régi hátsót tényleg csak a gumis géppel tudta leszedni...
Az első elég könnyen lejött, az esti borozgatásom alatt megvitattam a pénztárcámmal a dolgot és a végén vettem még kettő új belsőt is, 4800-ból megúsztam a kettőt és nem is noném (SAVA-k lettek, a kínai egy ezressel lett volna olcsóbb) ha már a külsőket újracseréltem

Előzmény:


lackezpapa :: 2015. márc 25. 20:20 ::




lackezpapa: nem hülyeség a diesel olaj, sűrűbb és jobban bírja a nyomatékot. Ruszkiba én egyfokozatú 50-es diesel olajat öntözgettem, a bmw-be persze most Repsol Rider van, de legközelebb Motul 5100 megy bele.

Előzmény:


Balázs_ :: 2015. márc 25. 20:11 ::




Azért srácok az olajnál nem jó a végletek keresése sem, mert anno nekünk azt mondták, harckocsi motorba is jó az olcsó olaj, csak éppen nagyobb terhelésnél simán kinyomódik a súrlódó felületek közül, mert nincs az olajnak nyomás alatti viszkozitása.
A (jó ebbe ez a szar is, mert nem igényes motor) hidegen nagyon szép, meg jól csillog, legolcsóbb olajnál, éppen a legnagyobb terhelés alatti mikrocsúcsok (akár milyen illesztése van valaminek, a felület mint tudjuk soha nem lesz teljesen sima) szárazon súrlódnak, mert kiszökik a csúszó felületek közül...
Szerintem egy idősebb konstrukció esetében sem gond, ha jobb minőségű olajat tesznek bele, a kérdés ebben az esetben szerintem inkább az, hogy benne marad-e a régi illesztésű szimeringeknél, vagy szépen elcsöpög...
Én a Botondra egy esetben emlékszem hogy bevált, apám azt használta a Trabi váltóba, majd a Wartburgba is, mert az akkori Hicomat 80-90W-s hajtóműolajtól valamiért állandóan szarakodott...
Egy szerelő ismerős (igaz már vagy hat-hét éve) orosz motorokhoz még a benzinesekhez is az AGIP DS Diesel Sigma-t ajánlotta azt mondta kis fordulatú motoroknál tökéletes, bivaly jól bírja a terhelést, és nagy az élettartama. Szerintetek?



lackezpapa :: 2015. márc 25. 11:06 ::