Azért srácok az olajnál nem jó a végletek keresése sem, mert anno nekünk azt mondták, harckocsi motorba is jó az olcsó olaj, csak éppen nagyobb terhelésnél simán kinyomódik a súrlódó felületek közül, mert nincs az olajnak nyomás alatti viszkozitása.
A (jó ebbe ez a szar is, mert nem igényes motor) hidegen nagyon szép, meg jól csillog, legolcsóbb olajnál, éppen a legnagyobb terhelés alatti mikrocsúcsok (akár milyen illesztése van valaminek, a felület mint tudjuk soha nem lesz teljesen sima) szárazon súrlódnak, mert kiszökik a csúszó felületek közül...
Szerintem egy idősebb konstrukció esetében sem gond, ha jobb minőségű olajat tesznek bele, a kérdés ebben az esetben szerintem inkább az, hogy benne marad-e a régi illesztésű szimeringeknél, vagy szépen elcsöpög...
Én a Botondra egy esetben emlékszem hogy bevált, apám azt használta a Trabi váltóba, majd a Wartburgba is, mert az akkori Hicomat 80-90W-s hajtóműolajtól valamiért állandóan szarakodott...
Egy szerelő ismerős (igaz már vagy hat-hét éve) orosz motorokhoz még a benzinesekhez is az AGIP DS Diesel Sigma-t ajánlotta azt mondta kis fordulatú motoroknál tökéletes, bivaly jól bírja a terhelést, és nagy az élettartama. Szerintetek?