Sz.J.: Az említett kompromisszumok elfogadása mellett persze lehet vele kísérletezgetni, pl, a KS 750-es is 26Le mellett szépen, egyenletesen elketyeg egy karburátorral.
A BMW R12-esnél egy átkötéssel oldották meg félig meddig a szívócső melegítését;
https://www.google.hu/search?q=bmw+r12&biw=1704&bih=922&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjK_YHhtfzQAhXMlSwKHfjiBpQQsAQIGg#imgrc=nOQC_eWyVg0spM%3A
Ezek fennállnak, én ezt egy túragéphez, amivel valaki nyugisan, nagypapásan hajt el tudom képzelni. A hátrányok ellen meg lehetne próbálni gyorsító fúvókás karbit használni, a szívócsövet csak egy O gyűrűvel tömíteni a hengerfejnél, hogy a fém-fém érintkezés miatt melegedni tudjon a cső. Az üzemelés szempontjából utóbbi a lényegesebb.
vili1982: "Ha jó megoldás miért nem ezt alkalmazták,ha rossz,miért az?"
Szia! Kétségkívül egyszerűbb, macera mentesebb mint két karburátort szinkronizálgatni de ahogy mint írtátok is, baromi nagy a veszteség a hosszú szívócsövek miatt de ez nem csak a hidegindításkor hanem meleg üzemben a gyorsítás dinamikájában-reakció idejében is jelentkezik sajnos.
Azt hiszem utoljára a BMW R12-re, ill. néhány Zündapp modellre alkalmazták a negyvenes évek elejéig... Azóta nem véletlenül nem preferálják az egy karburátoros megoldást boxerekre sem a BMW sem pedig az Ural mérnökei.... Üdv!
vili1982: A sajátja teljesen jó, vagy bármi aminek a torokmérete ugyanakkora, vagy 1-2 mm-t el is térhet. A légszűrő kialakítása lesz a kérdés, én kis méretű, esőáramút keresek, hogy elférjen a légszűrő alatti térben.
Sz.J.: Köszi a gyors választ.
Azt hiszem akkor ebbe az irányban folytatjuk.Arról van infód,hogy karburátort milyet tesznek fel?Elég a sajátja,vagy valami autóét?Olvastam hogy te is hasonlón gondolkodsz..vagyis véletlenül se...
vili1982: Kb. 0 fok körulig használható, alatta lefagy a karbi, ill lecsapódik a benzin a szívócsőben, lemossa az olajat a hengerfalról, és belemosódik az olajba. Ezek orosz Uralosok tapasztalatai, de nálunk ki motorozik 0 fokban?
Üdv.
Egyik haverral probálkozunk egy m63as feltámasztásán,a megbizhatoság jegyében az egy karbis rendszer is szóba került.
Tud valaki tapasztalatot írni?
Ha jó megoldás miért nem ezt alkalmazták,ha rossz,miért az?Köszönöm.
Mixer: Úgy látom hogy a 2 hengeres Briggs fűnyírótraktor motoroké a legkisebb méretű, 1 colos a torka az jó lenne, de a kis polszkié a legkönnyebben beszerezhető, jó is lenne, de nem tudom hogy elfér-e... egy nagy légszűrős M66 váltóba kéne beleszerkeszteni, a légszűrő alá...
Üdvözlöm a kollégákat! Van valakinek egy kis méretű esőáramú karbija, 24-28 mm közötti torokmérettel? Persze nem Ural egyporlasztóssá alakításához kell.....
lackezpapa: Üdv.a benzinszint jó a karburátorokba külön külön is?Fúvóka,tűszelep tiszta,vékony rézdrótot átdugni rajtuk vagy pumpa kompresszor.Hengerenként külön megy gázadásra?Szikra erős? sötétbe jól látszik mert elfujhatja ha gyenge a szikra.A szikra és a karbi ez a kettő kerget minket az őrületbe.
Sz.J.:Szia! Azokat a keihin-eket még Balázs szerelte le mert a hét év alatt berohadtak teljesen (s 180 euró lett volna a javító cucc hozzájuk...), amit a galambfészerben volt az én gyönyörűségem most Y68 van talán fent rajta...
Sziasztok, srácok kettő napja kezdte hogy gázadásnál befullad a farkasom, elég durván, de azalapjárat szinte tökéletes gyönyörűen muzsikál... Én már kitakarítottam a tankot, a csapot, az úszópoharakat... Nem mondom volt szmötyi a MOLos szar üzemanyag miatt, de nem vészes... Viszont a gond nem szűnt meg ötlet?....
UK: Egy motoron úgy néz ki szegény a keverék a PZ28 karbiknál (nem D vagy F). Illetve a kevesebb fojtással rendelkező K-750 dobok is esetleg beleszólnak ebbe...így ez egy próba lenne ebben az irányban.
Szevasztok! Van-e valakinek ismerete, hogy PZ28 típusú karburátoroknál, ha fúvókát kell cserélni nagyobbra akkor mi jöhet szóba? MZ, Jawa, vagy valami más jó-e esetleg?
Tisztelt ural társak,visszaszereltem a K68 karbikat de a megfelelő oldalra ugyanis előzőleg rosszul lett felszerelve ( két jobbos volt,de szereztem egy balost is), és a fő fúvókát ami 250 számmal volt ellátva kicseréltem 190 számúra, megdöbbentő változás történt ugyanis tudtam alapjáratot állítani, elsőre indul,nem dohányzik,persze használat közben finomítani kell még de élvezhető végre a motorozás.Egy dolog elmarat időhiány miatt mégpedig az üveggyertyázás amit pótolók mihelyt lesz időm.Széles utat!