ural












Belép
Regisztráció
Keresés:



Támogatónk:
domdom.hu


Ural.HU » Cikkek » Kievban, a közlekedési pavilonban

Kievban, a közlekedési pavilonban
A motoros olvasó látta... (M-53)

Profilban a takarékos M-53, amely ötszázas létére szólóban csak 3,5 litert "iszik"

A kéthengeres V elrendezésű, 350 kcm-es motor, egybeépített négyfokozatú sebességváltóval.

Elöl-hátul lengővilás, kardánmeghajtású, teljesen korszerű ez a boxermotor



Igazán jó, sokoldalú újságot írni csakis és kizárolag az olvasók tevőleges hozzájárulásával lehet. Nem egyszer fordul elő, hogy az AM nem éppen kicsiny napi postájában szívet melegítő, munkaszeretetünket még jobban tüzelő leveleket kapunk. Nem egyszer az ipartól, a "hivatásos" autó- és motorkerékpár-szakmától távol élő emberek ragadnak tollat (és nem egy esetben fényképező gépet), hogy gondolataikat, tapasztalataikat, élményeiket közöljék rajtunk keresztül az AM sok tízezres "családjával".


Ezt tette Planka János (Budapest, VIII., Baross u. 47.) olvasonk is, aki saját készítményű fényképekkel bélelt borítékban a következő levelet irta.


"Mint lapjuk évtizedes olvasója és tisztelője, elöször is üdvözletemet küldöm, és engedjék meg, hogy "cserébe" a sok kellemes percért, amelyet lapjuk olvasása közben átélek, csekély ajándékként átadjak egy kis gyüjteményt, amelyet a Szovjetunióban fényképeztem. Az elmúlt hetekben, a pedagógus küldöttséggel a SZU-ban jártam és mint ízig-vérig motorosember ebből a szemszögből is gyűjtöttem tapasztalatokat.

Nem óhajtok beszámolót írni az ottani közlekedés magas kultúrájárol - erről sokat olvastam lapjukban -, inkább arról ejtek néhány szót, ami meglepetést okozott. Ez pedig: a szovjet motorkerékpárgyártás fejlettsége és előttem eddig nem ismert speciális versenygépei! A felvételeket a kievi állandó kiálitáson készítettem.

A "közlekedési pavilon" központi helyén találtam a remek kidolgozású M-53-at, amely a helyi motorkerékpárgyárban készült. (Erről a modellről részletesebb adatokat lapunk múlt évi 18. számában közöltünk. Szerk.)

Örömmel töltött el a V elrendezésű kéthengeres motor, amelyből talán importálunk. Külön álltak a lengőkaros, különleges kerékpárok segédmotorral szerelve. A kiállítás üveggel fedett teraszán láttam a többi, szívet gyönyörködtető motort.

A szovjet motorok, megítélésem szerint, felvehetik a versenyt a nyugati gépekkel, motorikusan, felépítményükben igen korszerűek, "félelmetes" műszaki adatokkal rendelkeznek. A versenymotorok egyébként sorozatban készülnek a terep-, túra- és gyorsasági kivitelben. Úgy érzem, szovjet barátaink rövidesenm "betörnek" a világversenyek élmezőnyébe ezekkel a gépekkel".



Autó-motor XI.évf :: 1958. XI. 1. :: 20. szám