ural












Belép
Regisztráció
Keresés:



Támogatónk:
domdom.hu


Ural.HU » MotorShow » pocsó: Motorozás

Motorozás
Szóló kontra oldalkocsi, avagy tanuljunk ismét motorozni.



Ha csak belegondolok abba az élménybe mikor először pattantam egy oldalkocsis motor nyergébe azonnal elkezd csorogni a nyálam, na nem azért mert pont ebédidőben történt meg az esemény és a pavlovi reflex automatikusan beindul, hanem az érzés volt hátborzongató. (Nálam a borzongás a nyálcsöpögéssel társul, nem lehetünk egyformák, nemigaz? ) Ha valamivel szemléltetni kellene a dolgot, azt leginkább a lovaglással tudnám bemutatni. (Kicsit belegondolva lehet, hogy érdemes lenne a Hubát Ráróra átkeresztelni, hiszen az alapvető lovászi feladatokat ő is megköveteli tőlem. Nézzük csak:
Csutakolás: Én ezt nem szalmával hanem ronggyal végzem.
Ganajozás: Mint említettem, szegénykémet a teremtő olajfolyással áldotta meg (remélem már nem sokáig) így elkerülhetetlen a homokos olaj összekaparása és a friss alom leterítése. (Gyerekkoromban néha én kaptam meg a csirkeól tisztításának felemelő munkáját, azért az olajtakarítás és a néhány hónapos jólletaposott csirkeszar felvakarása nem összehasonlítható. Ki-ki döntse el melyik a nehezebb.)
Etetés itatás: Mindenkinek a fantáziájára bízom mit értek alatta. (Ne má' csak én gondolkozzam!)
Járatás/Futtatás: Ha már pár napja nem megyek a közelébe szinte kiveti magát a garázsból. Igaz csak jelképesen, de az "istállójába" belépve mindig látom a lehorgasztott busa nagy fejét (lámpáját) és én mint egy jó gazda engedek a csábításnak.)
De térjünk vissza a nyálcsorgatásra. Még a válogatás időszakában felfedeztem, hogy Budakeszin van egy ural képviselet ráadásul azt is megtudtam, van tesztjárművük. Nekem sem kellett több. Ismét szervezkedés kezdődött. (Sosem gondoltam volna, hogy családfőként üzemelve milyen nehéz lesz 2-3 órás saját programot összetákolni.) Végül is sikerült egy szombat délelőttöt találnom, amikor is másodmagammal (Petivel, a hétördög fiammal) elmentem. Megérkezés, gyereken a kötőfék bekapcsol és kezdődhetett az élményfürdő.
Már az első körbejárásnál feltűnik a széltében hosszában megteendő távolság nagysága. Jó, nem fárad bele az ember de egy kispolski mérettel felveszi a versenyt és ez egy motortól igazán kellemes meglepetés. Ráadásul van egy teljes értékű pótkerék az oldalkocsin, ami nagyon látványossá teszi az egész hátsó összképet. Az oldalhajóba beülve pedig egy új dimenzió tárul elénk. Még el sem helyezkedünk, és máris belebámulnak az ember arcába a fődarabok, amelyek így olyan közel kerülnek, hogy ha valaki szereti a technikát jobb, ha pelust köt az indulás előtt, nehogy nyomot hagyjon maga után az élménytől. (El kell árulnom, még mostanában is beülök a szekér részébe egy üveg sörrel bámészkodni és érdekes módon mindig találok új részleteket!) Ha már elég nagy nyálmennyiségtől megszabadultunk és érezzük a kiszáradás első tüneteit jöhet a katarzis. Menjünk a motor bal oldalára indítsunk és pattanjunk nyeregbe. De itt sem kell követni az olymegszokott magaslendítés és átdobom a lábamat technikát. Nem-nem uraim, ez más. Itt a bal lábadat beleteszed a kengyelbe, alias felteszed a lábtartóra és egy kisebb jobblábas lendítéssel elhelyezkedünk az ülésen. Ekkor a következő ingerekkel találkozunk. Lenézve láthatjuk a 2 henger apró remegését ami már csak arra vár, hogy egy nagyobb gázadással tova röpítse a gazdit. (mrrrrr , mrrrrrrrrr mintha egy jobbképességű házikandúr dorombolását hallanánk. Ilyenkor önkéntelenül is ad az ember egy kis gázfröccsöt, hogy tudassa a géppel itt a főnök, és nemsokára kezdődhet a parádé.) Jobbra kukkantva láthatod az utasod tekintetében a kalandvágyat ami mint tudjuk a szólónál csak a visszapillantón keresztül oldható meg vagy az öngyilkos jelölteknél egy gyors hátramozdulásos csigolyatöréses technikával is kivitelezhető. (Én is megtettem ezt az oldalmozdulatot, igaz nem volt senki a jobb oldalamon, de a mellettünk álló autó ablakából jól láthattam a saját arcomat. A guminyúl mosolya egy bakfitty volt az enyémhez képest.)

Na kérem. Ott vagyok egy 750-es aprón remegő gépcsoda nyergében, ami már nagyon szeretné megmutatni mit tud. Keményen behúztam a kuplungot és betettem egyesbe. (és az újabb meglepetés, uraim ezek a szerkezetek nem szeretik a finom mozdulatokat, itt ha akarsz valamit mond és tedd határozottan. Itt nincs olyan, hogy izé kéne már csinálni valamit. Nem nem, itt pontosan tudnod kell mit kell tenned vagy ha nem nyekereg, nyikorog alattad a szerkezet.) Kuplung fel apró gázt neki és elindult a 360 kg-os szekér, mikor már kezdet pörögni a motor ismét kuplung és jöhet a 2-es. (Itt ismét el lehetne időzni, mivel egy újabb testrészed használatát ismerheted meg. A sarok, igen a második, harmadik, negyedik fokozatokat sarokkal kell kapcsolni.) Az első oldalas élményem itt meg is szakadt, először is meglepődve konstatáltam, hogy a gázadásra vagy fékezésre a fizika tehetetlenségi törvénye mennyire aktuálissá válik, az az, a nyamvadt oldalszekér mindig más úton akart járni! Másodszor, forduló közben észrevettem, ha még tovább csökkentem az oldaltávolságot a mellettem álló autónál egy törési élménnyel is gazdagodom. Harmadszor, Peti a gazdaasszony öléből elkezdte tudomásomra hozni egy mélyről jövő sikítással ami egy kisebb hisztirohamba torkollott, hogy ő már nagyon unja ezt az egész felnőttes játékot. De hát, mint minden kellemes álom után az ember kezének bele kell lógni a bilibe, nem igaz uraim?