ural












Belép
Regisztráció
Keresés:



Támogatónk:
domdom.hu


Ural.HU » MotorShow » Mixer: Motorom

Motorom











Az Urálom M 62-es, a motort darabokban vettem több helyről és katonainak csináltam meg.



A szóló motort úgy cseréltem egy P 10-esre ráfizetéssel, Pécs mellett. A motor fel volt újítva, furatva volt és csapágy+szimering cserén ment keresztül de váltóhibás volt, nem lehetett berúgni és sok volt rajta az idegen alkatrész. Az előző tulaj szerint katonai volt a motor, de sajnos nincs megbízható adat a motor előéletéről. A kipufogót és a krómozásokat az előző tulaj csináltatta, de a krómozások minősége kifogásolható, újra kell majd krómoznom mindent.



Az oldalkocsit Budapesten vettem, elég jó állapotban volt.



A motor váza eredeti M 62-es, gumituskós lengőnyereggel. A váltó eredeti, a külsőkulcsos változat a lábváltónál, körmös kapcsolású, olyan mint az M 72-es. A motor nem eredeti, motorcserén esett át a gép, nem egyezik a motor száma a váltóéval, de mind a kettő számnál benne vannak az azonosító jelek, és típusazonos a motor.



A első sárhányó M 63-as, a hátsó eredeti. Az első lámpafej a kilóméterórával, gyújtáskapcsolóval és a hátsó lámpákkal M 63-as.



Az autósok miatt tettem irányjelzőt a motorra, biztos ami biztos.



A kormány eredeti, Béres Atti külsőkarjai és gázmarkolata került rá, ő polírozta fel az alumínium díszcsíkokat és díszgombokat a bakteleszkóp tetejére és az oldalkocsira, köszönet érte.
A lámpakapcsoló és az irányjelző kapcsoló háza Belovics Péter barátom kiváló munkája, ő csinálta az összes lakatosmunkát a motoron, benzinkanna tartót, oldaltáskák vázát, ez úton is köszönöm munkáját.



A motor villamossága újra lett cserélve, a fesz. szabályzó, akkumulátor, irányjelző megszakítója, minden féle az oldalkocsi csomagtartójába lett áthelyezve. A gyújtáskapcsoló le lett relézve, hogy ne égjen be. A villamos rendszer maradt 6 voltos, a dinamó át lett kötve ellentétes gerjesztésűre, így trabant fesz. szabályzó végzi a dolgát. Ezt Tóth Ernő barátom csinálta, köszönöm neki a munkát.



A csiszolást és festést én csináltam az unokabátyámmal, ifj. Péterfai Istvánnal, ő segített minden más probléma megoldásában is, köszönet ezért neki.



Az oldalkocsi nagyon érdekes, a hajó egyértelműen Urál, laprugós. Az oldalkocsi alváza viszont érdekes, mert alvázszáma van, az oldalkocsi fellépőjébe ütötték, még nem találkoztam ilyen oldalkocsival. Az alvázszám egy 8 jegyű szám és a végén nagyobb betűköz van hagyva és bele van ütve még, hogy 44, lehetséges, hogy ez évszámot jelöl? Az oldalkocsi sárhányója szintén érdekes, alumínium dísz csíkok vannak rajta, szoknyás és felhajtható, teljesen hasonlít a háború alatti-utáni BMW- Steib oldalkocsijainak rendszerére. Csak felhajtott állapotban lehet kivenni a kereket. Az oldalkocsi kereke torzió rugós mint az M 72-es eredeti oldalkocsija, és csak a nagycsapágyas Ural kerék ment rá a tengelyre, ezért nincs az a kerék színre festve. Az oldalkocsi sárhányójának felfogatási is eredeti, nem utólagos átalakítás. Akinek van információja erről kérem írjon a fórumban.



Az oldalkocsi táskákat Kósa Józsi Bácsi csinálta, neki is köszönöm a segítséget.



A keresőlámpa az oldalkocsin Csepel teherautó lámpa, egyedi felfogatással.



A duda az eredeti fesz. szabályzó helyére került, mert az én vázamon sincs meg a helye a dudának az eredeti helyen, lehet hogy máshol volt ezeken a szériákon gyárilag?



A motor még nincs 100%-ig kész, meg vagyok elégedve vele.



A motor és a váltó háza le lett homokfúvatva, jól is néz ki, de így pórusos lett a felülete és ha egy kicsi olaj is rácseppen azonnal szétvezeti és csúnya nagy foltot hagy, ezért ezt a megoldást senkinek nem ajánlom.



A motor négy év alatt lett teljes, ennyi idő kellett az alkatrészek beszerzéséhez és a restauráláshoz, persze csak szabadidőmben tudtam csinálni.



Terveim között szerepel még egy DP golyószóró beszerzése és az oldalkocsira szerelése.



Ennyi röviden.